خراسان رضوی - خبرگزاری مهر : مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت : اکنون مصرف سوخت‌های فسیلی طبیعت را به نابودی کشانده است.

سیدحسین آقامیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه توجه به امر توسعه بدون تخریب محیط زیست بسیارمهم است افزود : باید تمام ارگان های مصرف کننده سوخت های فسیلی و منابع طبیعی حرکت خود را برای استفاده از طبیعت به حداقل برسانند تا بتوان روند نابودی موجودات زنده کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد : اکنون بسیاری از گونه های جانوری ، گیاهی و زیست محیطی در معرض نابودی کامل قرار دارند زیرا استفاده از نعمت های خداوند برای مردم به امری  بی اهمیت تبدیل شده است و حتی فرصت تفکر و پیشگیری از تجدید برخی از گونه های حیاتی نیز وجود ندارد.

آقامیری یادآور شد : گونه های جانوری همچون انواع میش مرغ و تهاب ، یوزپلنگ و هوبره بر اثر این بی احتیاطی و فراموشی ها در استان خراسان رضوی در معرض نابودی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد : با توجه به بروز چنین مسائلی هر گونه فعالیتی که حفاظت از محیط زیست را به خطر بیندازد و موجب تخریب آن شود ، ممنوع شده است .

آقامیری ادامه داد : اعمال این ممنوعیت به صورت جدی پیگیری می شود در حالی که ما باید برنامه ریزی های بیشتری داشته باشیم  تا از فرصت اندک باقیمانده برای حفظ  گونه های باقیمانده استفاده کنیم .
 
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در ادامه آرامش آیندگان را حرکت در جهت  توسعه پایدار دانست و گفت : ایزدمنان هیچ گیاه و جانوری را بیهوده نیافریده است  زیرا برای هر موجود زنده، ماموریتی قرار داده تا شرایط طبیعی مطلوب برای ما انسان‌ها فراهم کند .

آقامیری تاکید کرد : اصل پنجاهم قانون اساسی حفاظت از محیط زیست را به عنوان یک وظیفه عمومی مطرح کرده است و این مورد دلیلی است  که نسل امروز و نسل‌های آینده باید در آن حیات اجتماعی خود به صورت جدی بکوشند و همه ارگان ها حفاظت و صیانت از محیط زیست را  جز مهم ترین فعالیت های خود قرار دهند .