خرم‌آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، گفت: به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران، اقدام به احداث تأسیسات گردشگری جدید در کنار آبشار زیبای «چکان» در شهرستان الیگودرز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امین قاسمی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور رفاه حال گردشگران و مسافران و فراهم کردن امکانات زیرساختی، اقدام به احداث تأسیسات گردشگری جدید در کنار آبشار زیبای «چکان» در شهرستان الیگودرز کردیم.

وی، گفت: احداث پل دسترسی، ساخت سکو و بهسازی بخشی از مسیر آبشار «چکان» از جمله اقداماتی است که در کنار این آبشار منحصر به فرد احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه برای احداث این تأسیسات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: پیش از این نیز سرویس بهداشتی و سکو در کنار این جاذبه گردشگری احداث شده بود.

قاسمی، اضافه کرد: بهسازی مسیر رودخانه و تکمیل راه دسترسی به این آبشار نیز، سال جاری در دستور کار قرار دارد.

بنابر این گزارش، آبشار زیبای «چکان» در جنوب غربی شهرستان الیگودرز با ارتفاع ۳۰ متر و عرض تاج ۴ متر در جنوب شرقی استان لرستان، در دامنه کوه‌های زاگرس مشرف به دره «چکان» و در نزدیکی روستاهای «حسین‌آباد» و «دهقادی» قرار گرفته‌است.

این آبشار منحصر به فرد به شماره ۱۶۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.