همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک هزار دستگاه دیالیز به دنبال شیوع کرونا در کشور فعال شد که از این تعداد ۱۰۰ دستگاه متعلق به همدان است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، رشید حیدری مقدم در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۷ درصد از تخت‌های آی سی یو فعال شده بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور معادل ۲۵ تخت متعلق به استان همدان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: سه دستگاه سی تی اسکن به تعداد دستگاه‌های موجود در استان همدان در دو ماه گذشته اضافه شده و به بیمارستان‌های سینا، شهید بهشتی و بیمارستان بعثت همدان اختصاص یافته است.

حیدری مقدم درباره محل تأمین اعتبار خرید این دستگاه‌ها بیان کرد: برای خرید برخی از دستگاه‌ها ۸۰ درصد اعتبار از منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۲۰ درصد از محل درآمد دانشگاه علوم پزشکی همدان و هزینه خرید برخی از تجهیزات نیز ۵۰ درصد همدان و نیمی دیگر توسط وزارتخانه تأمین شده است.

وی ادامه داد: به تازگی چهار دستگاه «بای پپ» دستگاه تنفسی فوق العاده خوب و چهار دستگاه نبولایزر توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان خریداری شده است.