یزد- ‌استاندار یزد گفت: صنعت گردشگری ‌همواره از اولویت های توسعه ای استان بوده و در کانون توجه برای دوران بعد از کرونا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طالبی، ظهر امروز در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که به منظور هم اندیشی و بررسی راهکارهای موجود برای حل مشکلات صنعت گردشگری در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: صنعت گردشگری همواره از اولویت‌های توسعه‌ای استان بوده و در کانون توجه برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا و رونق در دوران پساکرونا است.

طالبی با بیان اینکه صنعت گردشگری استان پتانسیل بالایی برای رونق دیگر بخش‌های اقتصادی دارد، ادامه داد: رفع برخی مشکلات صنعت گردشگری نیاز به همکاری‌ها در سطح ملی دارد و به همین منظور پیگیری‌های فرا استانی را با جدیت در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی باید بسته‌هایی برای حمایت مستقیم از صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری تهیه کنند و نیازهای خود در این حوزه‌ها را در استان تأمین نمایند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در دوران پساکرونا مهمان سراهای دولتی تا زمانی که هتل‌ها و مهمان سراهای خصوصی به رونق کامل نرسیده اند، تعطیل خواهند بود.

طالبی با تاکید بر اینکه بانک‌های استان باید منابع و ظرفیت‌های خود را برای کمک به حوزه گردشگری به کار گیرند، گفت: حمایت از مشاغل غیر رسمی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار معاونت امور اقتصادی استانداری است.

به گزارش مهر، در این نشست تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی در حوزه گردشگری مسائل و مشکلات خود را با توجه به بروز و شیوع بیماری کرونا در استان مطرح کردند و خواستار رفع این مشکلات در شرایط فعلی و دوران پساکرونا شدند.