رئیس جمهور، موفقیت‌ها و پیروزی‌های غرورآفرین ملت ایران را نتیجه رشادت‌های ایثارگران و خون شهدا دانست و گفت: اگر امروز قلدرهائی که در گذشته در مقابل ملت ایران باگستاخی تهدید به حضور نظامی می‌کردند، درخواست گفتگو و مذاکره دارند همه به خاطروجود نورانی شهدا و ایثارگران است .

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که شب گذشته در سومین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: قلدرهایی که در مقابل حرکت علمی ملت ایران حنجره ها را پاره می کردند و با گستاخی تهدید به تجاوز نظامی می کردند، امروز به خاطر حضور جانبازان و ایثارگران درخواست گفتگو، مذاکره و کوتاه آمدن دارند.

وی افزود: در قرن های گذشته بیش از یکصد میلیون انسان در جنگ های گوناگون کشته شدند اما از میان این تعداد، تنها عده معدودی جاودانه شدند و در مقابل این همه کشته ، هیچ موجی در جهان بشریت به راه نیفتاد و اثر عاطفی عمیقی بر جای نگذاشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: شاید در طول تاریخ میلیون ها انسان از بین رفتند اما کسانی که در راه خداوند و با رودخانه اصلی و حقیقی ذلال هستی پیوند خوردند جاودانه شدند و هر روز که از عمر جاودانه آنان می گذرد، نورانی تر و پرفروغ ترند.

وی خاطر نشان کرد: امروز فرهنگ و جلوه ایثارگری در ادبیات، هنر، رفتار و منش سیاستمداران و اندیشمندان روز به‌ روز عمیق تر و کارآمد تر است.

احمدی نژاد اظهار داشت: تک تک شهیدان خورشیدی هستند که خداوند به بشریت هدیه کرده ، خورشید طلوع و غروب می کند و روزی از میان می رود، اما خورشید هایی که متن حقیقت هستی طلوع می کنند مرگ ندارند و هر روز درخشان تر و پر فروغ‌ترند.

وی گفت: قریب به 200 هزار خورشید از دشت ایران زمین طلوع کرد و امروز راه جدیدی، راهی از نور و روشنایی، پاکی، عشق، سلامت و سعادت در مقابل بشریت گشوده شده است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر هنوز امیدی برای رهایی، سعادت و عدالت باقی است ، به خاطر سلسله پر افتخار شهیدان و شهید پروران است.

وی ادامه داد: راه شهیدان راه حیات جاوید، راه پایندگی و بالندگی و راه کمال و سعادت است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز تنها راه موجود تمسک به شهیدان، فرهنگ، اخلاق و آرمان آنان است واین همان راهی است که انبیاء و اولیاء الهی در مقابل بشریت گشودند و خود پیشگام این حرکت شدند.

احمدی نژاد تاکید کرد: ما در همین جا با آنان میثاق می بندیم که هیچ گاه پرچمی که آنان برافراشتند زمین نگذاریم و راه و یاد امام شهیدان را گرامی می داریم. 

بنا بر این گزارش، دراین مراسم همچنین به ‪ ۲۱‬تن از والدین شهدا نشان ایثار و دو نفر از جانبازان قهرمان و مدال آور در رشته‌های ورزشی نشان شجاعت اهداء شد.