آذربایجان غربی - خبرگزاری مهر : به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر مراسم ویژه ای در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی برگزار شد.

- مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا در مراسمی که به این مناسبت در قرارگاه حمزه سیدالشهدا با حضور جمعی از پاسداران و بازنشستگان سپاه پاسداران تشکیل شد گفت : آزادی خرمشهر از توجهات الهی بود و با رهبری مدبرانه امام خمینی (ره)  وحدت کلمه و استقامت نیروهای مخلص عملی شد.
       
- در مراسم تجلیل از ایثارگران حماسه فتح خرمشهر که در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران ارومیه برگزار شد ، فتحعلی زاده سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به روحیه شهادت طلبی رزمندگان در عملیات آزادی خرمشهر گفت : ایمان به خدا ، فداکاری و انسجام در فرماندهی از مهمترین دلایل آزادی خرمشهر بود.
    
- همچنین به مناسبت سوم خرداد سالگرد آزادی خرمشهر ، گردهمایی فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیجیان ادارات شهرستان خوی برگزار شد.در این گردهمایی که صبح امروز در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوی ترتیب یافت ، فرمانده سپاه خوی با تجلیل از رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر گفت : رزمندگان اسلام در سوم خرداد با آزادسازی خرمشهر این روز را به روز استقامت و پیروزی برای اسلام و یاس و ناامیدی برای استکبار تبدیل کردند.
    
- معاون فرماندار سلماس در جلسه ستاد برگزاری سوم خرداد این شهرستان گفت : سالروز آزادسازی خرمشهر یک روز بزرگ برای ملت ایران و حماسه ای بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است. علیرضا علیزاده افزود : آزادسازی خرمشهر برای ملت ایران هویت بخشید و یک معجزه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است.

- اجرای شامگاه مشترک نیروهای مسلح ، غبارروبی مزار شهیدان ، اجرای جشن پیروزی ، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و اجرای مراسم یادواره شهدا از مهم ترین برنامه های مصوب در ستاد برگزاری سوم خرداد در شهرستان سلماس بوده است.