قم - رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه دشمنان از زمینه‌های مختلف برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند، گفت: برای مقابله با دشمن باید به همه عرصه‌ها توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه در سوره نوح هجمه‌هایی که علیه این پیامبر (ع) وجود داشته ذکر می‌شود، افزود: قوم حضرت نوح (ع) گرفتار فساد عقیدتی و کوردلی بودند، بصیرت نداشتند و راه حق را دریافت نمی‌کردند و به واسطه دنیا پرستی مقابل خداوند ایستادگی می‌کردند اما حضرت نوح ۹۵۰ سال میان مردم ماند و مقاومت کرد.

وی بیان کرد: قوم حضرت هود (ع) به نام قوم عاد گرفتار مفاسد فرهنگی بودند و پیروی از سنت‌های نیاکان و گذشتگان را لازم می‌دانستند و حاضر نبودند از سنت‌های گذشتگان دست بکشند به گونه‌ای که حتی خطاب به حضرت هود (ع) می‌گفتند که چطور سنت‌های گذشتگان را کنار بگذاریم و به سخنان تو پایبند باشیم که این قوم در نهایت گرفتار عذاب شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قوم ثمود مستکبران و مرفهان بی درد بودند که کاخ و زندگی تشریفاتی داشتند و حتی مستضعفانی را که به پیامبر روی آورده بودند نیز تمسخر می‌کردند و در نهایت گرفتار عذاب شدند.

وی ابراز کرد: قوم لوط دچار فساد اخلاقی بودند و قوم حضرت شعیب (ع) که در سرزمین حضرت مریم (ع) زندگی می‌کردند نیز گرفتار مفاسد بسیار از جمله مفاسد اقتصادی شامل کم فروشی و همچنین فساد فی الارض و راهزنی بودند که خداوند متعال بعد از اینکه پند و اندرز معلمشان در آنها تأثیرگذار نبود آنها را گرفتار عذاب الهی کرد.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه دشمن از زمینه‌های مختلف برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند، افزود: گاهی از هجمه نظامی خیال ما راحت است در حالی که دشمن از عرصه اقتصادی یا به وسیله برخی از عرصه‌های اقتصادی و یا گاهی از عرصه فرهنگی و یا گاهی از طریق سیاسی وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن برای ضربه زدن و آسیب وارد کردن از زمینه‌های مختلف می‌تواند استفاده کند بنابراین انسان باید تمام توجهش به همه عرصه‌ها باشد و در جنگ‌های فرهنگی، اقتصادی، نفوذ و غیره باید حدس بزنیم دشمن چه برنامه‌ای دارد.