ماجرای ساخت خبر جعلی علیه برنامه های ثریا و جهان آرا و خانواده شهدا در بهمن ماه سال گذشته را که یادتان هست. شکایت ما به پلیس فتا ارجاع شده و به جاهای جالبی رسیده و کم کم حقیقت مشخص می شود.

به گزاش خبرگزاری مهر، خبرگزاری دانشجو نوشت: ماجرای ساخت خبر جعلی علیه برنامه‌های ثریا و جهان آرا و خانواده شهدا در بهمن ماه سال گذشته را که یادتان هست. شکایت ما به پلیس فتا ارجاع شده و به جاهای جالبی رسیده و کم کم حقیقت مشخص می‌شود.

با اسنادی که مدیرکانال تلگرامی پس از شکایت ما در اختیار گذاشت فردی که برای انتشار خبر جعلی به کانال مربوطه پول پرداخت کرده است، شناسایی و دیروز به پلیس فتا احضار شد.

خانم ۲۲ ساله‌ای که عامل اوامر دیگران است و برای بخشی از سازمان و همچنین دو تا از برنامه‌های سیما، (به صورت پاره وقت و یا پروژه‌ای) کار رسانه‌ای می کرده و با تعداد زیادی از صفحات اینستاگرام و کانال‌های تلگرام در ارتباط است. اینها تأسف ما را بیشتر کرد!

عجیب‌تر آنکه پس از احضار ایشان، یکی از مجری‌های مشهور شبکه یک که سابقه دوستی هم با هم داریم و یکی از همان دو برنامه ایست که این خانم برایش کار می‌کرده، تماس گرفت و خواست پادرمیانی کند.

می‌گفت یکی از عوامل ما اشتباهی کرده شما گذشت کنید. گفتم اگر آن خانم، شخصی که به او پول داده و خبر جعلی ساخته و ارسال کرده را معرفی کند با ایشان کاری نداریم. گفت شما فرض کن آن فرد من بوده‌ام. من گردن می‌گیرم!

نهایتاً و پس از کمی صحبت، گفت بله زبان روزه دروغ نمی گویم کار من نبوده ولی کار فردی بوده که شما هم می‌شناسی و چون من با او رفاقت دارم و فردی داخل سازمان است و من با او نان و نمک خورده‌ام، می‌خواهم گردن بگیرم تا مسأله حل شود!

امیدوارم حراست سازمان صدا و سیما زودتر از دادگاه، فرد و یا دستگاه خاطی را در داخل سازمان (در صورت صحت اظهارات این مجری محترم) مشخص و تنبیه نماید.

باید مشخص شود که چه کسی و یا چه دستگاهی (احتمالاً در داخل صدا و سیما) خبر جعلی و تهمت هزینه کردن دویست میلیون تومان توسط این دو برنامه انقلابی علیه سازمان را ساخته و برای انتشار این دروغ به کانال‌ها پول داده است. چه کسی خبر جعلی سو استفاده ثریا و جهان آرا از خانواده شهدا و انصراف خانواده شهدا از حمایت از این دو برنامه را در بهمن ماه سال قبل با پول دادن به رسانه‌ها منتشر کرده است؟! پاسخ به این سوالات و شفاف سازی با مردم طبیعتاً خیلی از چیزها را مشخص می‌کند.

خانواده شهدا هم پیام می‌دهند و پیگیر نتیجه شکایت ما هستند. ما از شکایتمان عقب نمی‌نشینیم و در عین حال، اشتباه و بداخلاقی احتمالی یک نفر و یا یک بخش از سازمان را به حساب همه مدیران محترم سازمان نمی‌نویسیم، اما انتظار برخورد جدی و شفاف سازی داریم.