همدان - فرماندار شهرستان همدان گفت: برنامه های آموزشی کانون پرورش فکری باید مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام بوده و آموزش ها توسط افرادی که مقید به این آرمان ها هستند ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست فرماندار همدان و مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور تنی چند از معاونان و کارشناسان ظهر پنج شنبه در فرمانداری همدان برگزار و فعالیت‌های این کانون در ایام شیوع ویروس کرونا تشریح شد.

حسین افشاری پس از استماع گزارش فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان که همزمان با شعار «در خانه بمانیم» و تعطیلی مراکز زیر مجموعه این کانون و سایر مراکز آموزشی به صورت مجازی برای بهره برداری جامعه هدف تدوین و اجرایی شده است ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان این مجموعه گفت: علیرغم تعدد مأموریت‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه امور فرهنگی و هنری جایگزینی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور نداریم که به این شکل با انسجام و به صورت تخصصی فعالیت‌های برجسته و قابل توجه برای کودکان و نوجوانان اجرا کند.

افشاری افزود: آنچه جامعه به آن نیاز دارد علاوه بر توجه به سلامت جسم، کسب مهارت و علم، پرورش روح و نیاز به امید و نشاط است که به برکت انقلاب اسلامی دین جایگاه خود را پیدا کرده و به عنوان یک جامعه عاطفی و مهرورز باید برای انتقال آرمان‌ها و ارزشهای حقیقی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تلاش فرهنگی غرب برای القا مصرف گرایی، تجمل گرایی و فروپاشی کانون خانواده اضافه کرد: گاهی ارزش‌ها به شکل وارونه ای برای جوانان جلوه داده می‌شود که باعث می‌شود فرزندان ما با اغفال از ارزش‌های واقعی در خود احساس کمبود کنند و لذا فضای آموزش‌های ما باید مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام و توسط افرادی ارائه شود که مقید به این آرمان‌ها باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز ضمن معرفی کامل «پیک امید» مجازی فعالیت‌های این پیک را در ایام قرنطینه تشریح کرد.

بهناز ضرابی‌زاده گفت: از همان روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشور و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی کانون از اولین دستگاه‌های فرهنگی خدمات‌رسان بود که در این ایام خدمات ویژه و شایسته‌ای را به قشر کودک و نوجوان آغاز کرد و هنوز هم در حال انجام است و با شعار «هر کتابخانه یک گروه مجازی»، سعی در ایجاد ارتباط با اعضا کودک و نوجوان خود دارد تا آنها را از فشارهای روحی و روانی در امان نگه دارد و سطح تاب‌آوری آنها را ارتقا دهد.

وی پیک امید را فعالیتی جهادی و داوطلبانه توصیف کرد و گفت: مربیان و کارشناسان کانون استان همدان در ایام خانه‌نشینی بیکار ننشستند و با تولید بالغ بر ۷۰۰ اثر در قالب فیلم‌های کوتاه ۲ تا ۳ دقیقه‌ای در حوزه انیمیشن، اوریگامی، قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی و بارگذاری ۶۵ اثر منتخب بر روی سایت سراسری پیک امید، از استان‌های فعال در این زمینه بوده‌اند

وی اضافه کرد: علاوه بر تولید این آثار انجمن‌های مختلفی نظیر انجمن شعر، داستان، انیمیشن، سرود، قصه‌گویی در فضای مجازی فعال است و مربیان و کارشناسان از این طریق با اعضای مراکز خود در ارتباط هستند.