گرگان- فرماندار گرگان گفت: النگدره برای تردد خودروها بازگشایی نشده و مردم فقط می توانند در حد رفت و آمد از آن استفاده کنند و اتراق در آن ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حمیدی ظهر شنبه در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهارکرد: زندگی قبل و بعد از کرونا متفاوت خواهد بود و اصطلاحات زرد، قرمز و سفید دغدغه‌های مردم را کم می‌کند اما وضعیت را عوض نمی‌کند.

وی با تأکید بر این که تا زمانی که کرونا وجود داشته باشد، حفظ بهداشت فردی و محیطی الزامی است، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به مراجعان هم منتقل کنند که رعایت بهداشت ضروری است.

حمیدی ادامه داد: در گلستان چهار شهر سفید مشخص شده و ممکن است تا چند روز دیگر این تعداد به ۱۰ شهر هم برسد و مطمئناً به دلیل این که مراجعات خارج از شهرستان به مراکز درمان گرگان، زیاد است، این شهر آخرین شهر سفید استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا زمانی که رعایت بهداشت و پروتکل‌ها یک دستورالعمل ملی است همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

حمیدی گفت: وقتی صنف یا مکان مذهبی تعطیل است چرا اصرار به بازگشایی آن وجود دارد و زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تشخیص داد این اماکن می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند.

فرماندار گرگان بیان کرد: هنوز وضعیت به گونه‌ای عادی نشده که کار بهداشت را مرکز بهداشت بسپاریم بلکه باید مصوبات را در حوزه وظیفه مندی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: النگدره برای تردد خودروها بازگشایی نشده و مردم فقط می‌توانند در حد رفت و آمد از آن استفاده کنند و اتراق در آن ممنوع است.

حمیدی در خصوص شب‌های احیا گفت که هنوز دستورالعملی برای این امر اعلام نشده و زمانی که تجمعات ممنوع است باید با هیئت‌های مذهبی صحبت کرد تا زحمات چندین ماهه کادر درمان به هدر نرود.