بوشهر - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ‌در حوادث سال گذشته، هلال احمر استان بوشهر ۵۰۶ نفر را نجات داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حاجیانی ظهر شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: سال گذشته ۷۰۹ حادثه مختلف در سطح استان داشته‌ایم که ۵۰۶ نفر نجات یافته‌اند و ۲۰ هزار و ۹۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده است.

وی ادامه داد: حضور تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان بوشهر در عملیات‌های برون استانی در سیل های لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از دیگر اقدامات بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۵ پایگاه امداد و نجات اعم از دریایی، جاده‌ای، کوهستان و پد بالگرد و یک تیم ۱۰ نفره واکنش سریع در استان داریم.

وی بیان کرد: اولین استانی بودیم که از تاریخ هفتم اسفندماه بحث غربالگری و اسکرین تب سنجی رادر سطح استان انجام دادیم و تعداد تقریبا یک میلیون نفر غربالگری تب سنجی شدند.

حاجیانی ادامه داد: در مبادی ورودی استان و شهرها و تعداد ۳۵۶ هزار نفر نگه داشته شدند که غربالگری صورت پذیرفت. در مجموع ۳ هزار و ۸۴۵ نفر روز در ایام تب سنجی انجام شد.

وی حضور ۷۰۰ نیروی مردمی در کنار ۴۰۰ نفر از امدادگران  را در بحث غربالگری بسیار مهم دانست و افزود: جمعیت هلال احمر امر ساماندهی نیروها را انجام داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت:  تعداد ۱۰۹ خانه داوطلب و ده‌ها کانون دانشجویی، دانش آموزی و طلاب و جوانان هلال احمر  را در سطح استان داریم که به امورات عام المنفعه و بشردوستانه میپردازند.

وی با اشاره به کارهای نیکوکارانه در قالب بسته‌های خواربار که توسط داوطلبین هلال احمر در حال انجام است اظهار داشت: کمک بلاعوض به ۴۴۳ نفر  افراد نیازمند به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در خردادماه سال  جاری انتخابات مجامع شهرستانی هلال احمر  انشالله برگزار خواهد شد.