مسئول جمعیت امام رضایی‌ها در نشست هم اندیشی نهادهای آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، برنامه های این بنیاد را نقطه امید برای تحقق اهداف نیروهای جهادی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حاج حسین یکتا با اشاره به همدلی مردم در مواجهه با کرونا افزود: امروز مانند دوران دفاع مقدس است که خوف از دل یک جوان رزمنده بیرون می‌رفت، مثلاً دختر خانمی با شهامت به غسالخانه‌ها می‌رود و برای رضای خدا متوّفیان را غسل می‌دهد.

یکتا همچنین از توزیع اقلام بهداشتی بین مردم نیازمند توسط دختران و پسران متموّل به‌عنوان رویش‌های عرصه جهاد و نماد نزدیکی قلوب مردم یاد کرد.

مسئول جمعیت امام رضایی‌ها از قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و دیگر نهادهای انقلابی به‌عنوان ظرفیت‌های خدمت‌گزاری به محرومان یاد کرد که قلب ولایت را خوشحال می‌کنند.

یکتا گفت: جنس کار اجتماعی هم مانند کار فرهنگی است که روحیه معنوی را بالا می‌برد و انسان را خودساخته می‌کند.

وی افزود: هر وقت در یک منطقه همه پای کار آمدند و در آبادانی و پیشرفت شهر و روستای خود سهیم شدند، کار ما اثرگذار بوده است.

یکتا ادامه داد: جوانان در گام دوم انقلاب حلقه‌های واسط بین حاکمیت و امین نظام برای ارتباط دولت و ملت، و امامت و امت هستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه فعالان عرصه جهاد و پیشرفت باید تا آخر در این مسیر ثابت‌قدم باشند، گفت: نیاز ما در حال حاضر داشتن مجموعه‌های خودجوش، مؤمن، انقلابی، متخصص و دانش بنیان است و باید برای نقش‌های پیچیده و های‌تِک‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به آمار بالای کسانی که در داخل و خارج کشور علاقمندند از پیشرفت وطن و خدمت به ملت حمایت کنند، به فعالان جهادی توصیه کرد که به ۳ اصل تبیین خوب پروژه‌ها، مدیریت منابع و ارائه گزارش دقیق و شفاف از عملکردشان توجه کنند.

حاج حسین یکتا خاطرنشان کرد: باید دانش‌محور و جهان‌شمول فکر کنیم و آخرین وضعیت دنیا را در این زمینه مطالعه کنیم؛ و در گام دوم که مهمترین محور آن تحول جوان‌گرایی است به حرکت‌ها، نگاه‌ها، حرف‌ها، دانش‌ها و ایجاد بسته‌ها و بسترهای اجتماعی توجه داشته باشیم.

اولین نشست راهبران مناطق هدف بنیاد مستضعفان برای آبادانی و پیشرفت، به مدت دو روز با برگزاری جلسات تخصصی و هم اندیشی با مدیران بنیاد مستضعفان در تهران برگزار شد.