ایلام-فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از کشف بیش از 2 تن برنج احتکار شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید عالی‌پور صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اخبار دریافتی مبنی بر اینکه فردی اقدام به احتکار برنج در انباری در یکی از محلات شهر و به دور از محل کسب خود کرده موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بازدیدهای غیر محسوس، یک انبار حاوی برنج احتکار شده را شناسایی و کشف کردند.

وی ادامه داد: مأموران با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از این انبار مقدار ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم برنج احتکار شده کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش کالای احتکار شده را ۲۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و برای اعلام حکم و مجازات به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال و انبار مذکور توسط مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلمب شد.

عالی‌پور خاطر نشان کرد: فروشندگان کالاهای اساسی باید فهرست کالاهای انبارشده خود را هر ماه به سازمان صنعت و معدن و تجارت اعلام کنند در غیر این صورت مشمول مجازات احتکار کالا و پرداخت جریمه خواهند شد.