گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از صادرات ۳۰۰ هزار دلاری تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان در سال گذشته خبر داد.

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واقعیت این است در حوزه صنایع دستی بخش قابل توجهی از صادرات به شکل چمدانی انجام می‌شود و عدد دقیقی از میزان صادرات واقعی در دست نیست.

وی توضیح داد: بعضی از اقلام صادراتی که در گمرکات ثبت می‌شوند و آن هم غالباً چمدانی است و همچنین بر اساس خود اظهاری هنرمندان و افراد فعال در این حوزه و ارزیابی و بررسی اداره کل میزان صادرات صنایع دستی استان تخمین زده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: بر اساس ارزیابی‌ها و تخمین‌های انجام شده سال گذشته ۳۰۰ هزار دلار تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این ۳۰۰ هزار دلار بدون میزان صادرات فرش دستبافت است، ادامه داد: به طور قطع و یقین بحث شیوع بیماری کرونا در ورود و خروج مسافران و گردشگران تأثیرگذار بوده و این اثرگذاری را در میزان صادرات چمدانی تولیدات صنایع دستی هم شاهد بوده‌ایم.

تجری با اشاره به اینکه ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی استان در  ۸۰ رشته صنایع دستی فعال هستند، تصریح کرد: امسال تدوین برنامه و نقشه راه تولیدات صنایع دستی استان در دستور کار قرار دارد در آن به موضوع تجاری‌سازی و برندسازی محصولات صنایع دستی توجه ویژه خواهد شد.