شیراز- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کمک وزارت تعاون در اختیار کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر سهرابی، افزود: متأسفانه صدمات ناشی از همه گیری ویروس کرونا تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داشته و اکثر هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب فاقد درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و وضعیت موجود، موجب بیکاری و مشکلات معیشتی برخی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان فارس تعداد ۲۳۵۰ نفر در صندوق بیمه هنرمندان، از مزایای بیمه بهره مند شدند، تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر بسته‌های حمایتی برای رفع نیازهای اعضا در این شرایط بحرانی را تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی‌های متعددی با نهادهای مسئول انجام شده است و خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های معاون اول رئیس جمهوری بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تصریح کرد: طی هماهنگی با معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده است برای جبران ضرر و زیان کسب و کارهای فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.

سهرابی گفت: صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اعلام داشته است و چگونگی پرداخت این تسهیلات و آنهایی که بیمه را پرداخت کرده‌اند نیز پس از تدوین شیوه نامه اجرایی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: همچنین جلسه‌ای با ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت مدیره و مشاوران صنفی صندوق اعتباری هنر در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است و تأثیرات و ضررهای ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارهای فرهنگی هنری کشور بررسی و مقرر شد ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه خود در سه ماه ابتدای سال جاری معاف شوند.

به گفته سهرابی، تخصیص این اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال است.