گرگان- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری اولین جشنواره مجازی قران کریم در استان خبرداد و گفت: تاکنون استقبال خوبی از این جشنواره شده است.

سید مصطفی حسینی واعظ در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: جشنواره مجازی قرآن کریم از سوی جبهه فعالان قرآنی استان گلستان و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت(ع) این استان با همکاری اداره‌ کل تبلیغات اسلامی گلستان از ابتدای ماه رمضان در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به اهمیت گسترش فعالیت های قرآن و عترت در بستر فضای مجازی این جشنواره راه اندازی شده تا در آموزش مجازی قرآن، اخبار و رویدادهای قرآنی، جشنواره، مسابقه و سرگرمی، معرفی آثار قرآنی، اجرای پویش های قرآنی، تلاوت قاریان ممتاز، معرفی استعدادها و ظرفیت ها و غیره موثر باشد.

حسینی واعظ با بیان این که استقبال خوبی از جشنواره شده است، ادامه داد: جشنواره قرآنی در بخش‌های تلاوت تحقیق، ایده‌های نوین قرآنی، تفسیر سوره مبارکه انبیا(ع) (نرم‌افزار حامیم)، کتابخوانی (تمثیلات حجت‌الاسلام قرائتی)، پیام قرآن (روزانه دو سؤال از یک جزء قرآن کریم) و نهج‌البلاغه (نامه ۳۱ وصیت به امام حسن(ع)) برگزار می شود.

وی با توضیح این که بخش مسابقه برای دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در نظر گرفته شده، گفت: در بخش ویژه کودکان این جشنواره شامل رشته‌های اذان‌گویی، تلاوت تقلیدی، نقاشی کارهای خوب، خوشنویسی سوره مبارکه قدر، نامه‌ای به امام زمان(عج) و عکس رمضان (تلاوت، نماز، سفره افطار و غیره) خواهد بود.

حسینی واعظ در مورد بخش ایده های نوین قرآنی عنوان کرد: محورهای فراخوان شامل ایده های خلاقانه، نوین، موثر و کاربردی در آموزش، تبلیغ و ترویج و انس با قرآن کریم در فضای مجازی با اولیت تدبر و فهم قرآن کریم، خانواده، مراکز قرانی مردمی و کودک و نوجوان است.

وی بیان کرد: اولین جشنواره مجازی قرآن کریم شامل ۱۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی خواهد بود که در پایان برگزاری جشنواره (پایان ماه رمضان) به نفرات برتر هر رشته اعطا خواهد شد.