بجنورد- عملیات اجرایی ساخت گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روستای خرم‌آباد این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کلنگ بزرگترین پروژه گاوداری شرق کشور در روستای خرم آباد شیروان به زمین زده شد.

محمد شریعتمداری در این آئین گفت: سرانه مصرف شیر در کشور پایین است که به ازای هر فرد سالانه ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم است که این در کشورهای اروپایی، ۳۰۰ کیلوگرم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای جلوگیری از هزینه‌های درمانی آتی، بیماری‌ها و سلامت مردم باید قدم‌های مؤثری برداشت و تولید شیر به دو برابر افزایش یابد که در حال پی گیری هستیم.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر، وام اشتغال مولد پایدار روستایی را مستقر کردیم که سهم اشتغال روستایی در این ایام از ۳ درصد به ۲۵.۳ درصد افزایش پیدا کرده که نشان می‌دهد طرح موفقی بوده است.

دولت در کنار مردم است

شریعتمداری با اشاره به شرایط موجود حاکم در جامعه و بیماری کرونا افزود: دولت در کنار مردم بوده و هست و برای حفاظت از جامعه، برای ۲۲ میلیون نفر تسهیلات یارانه پرداخت شد و ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای خانواده‌هایی که نیازمند بودند به نوعی مورد حمایت قرار گرفتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همچنین برای سه میلیون خانوار نیازمند به مدت چهار ماه از ۲ تا ۶ میلیون ریال سبد غذایی تهیه شد و مورد حمایت قرار داده شدند.

شریعتمداری با اشاره به یک میلیون بنگاه اقتصادی و وام با نرخ ۱۲ درصد به ازای هر واحد تولیدی افزود: در این راستا ۵۰۰ هزار میلیارد ریال منبع صرف شده که تا نیمه خردادماه پرداخت‌های لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی در اختیار گرفتن ۵۰ هزار میلیارد ریال در صندوق بیمه بیکاری، عقب انداختن بدهی بانکی و تأمین اجتماعی و استمهال بدهی‌های مالی را جزو اقدامات فعال دولت در زمینه کرونا عنوان کرد.

وی بیان داشت: باید مجموعه شستا را با ۱,۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بازار بورس کشور بیفزاییم که ۲ میلیون نفر سهامدار شرکت هستند.