کاشان - رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان از ساماندهی ۶۹ گلزار شهدای شهرستان کاشان خبر داد.

غلامرضا حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تقدیم یک هزار و ۷۰۰ شهید، چهار هزار جانباز و ۱۹۵ آزاده از طرف مردم دارالمومنین کاشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی نیز مردم کاشان ۳۰ شهید و ۵۰ جانباز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین شهدای مدافع حرم در استان اصفهان در گلزار شهدای دارالسلام کاشان آرمیده‌اند، ابراز داشت: این افتخار را نیز داریم که خدمتگزار خانواده‌های این شهدای عزیز جبهه مقاومت باشیم.

وجود ۱۵ گلزار شهدای گمنام در شهرستان کاشان

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان با اشاره به وجود ۹۵ گلزار شهدا در سطح شهرستان کاشان تصریح کرد: از این بین ۱۵ گلزار شهدا مربوط به شهدای گمنام است که ساماندهی آن به عهده دستگاه میزبان است.

وی با بیان اینکه از ۸۰ گلزار شهدای باقیمانده ۶۹ گلزار تاکنون ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: از این بین پنج گلزار شهدا در سال گذشته ساماندهی شده است.

حیدری با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیان داشت: ۱۵ نهاد ایثارگری در کاشان داریم که این نهادها با انجام اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از مشارکت برای برگزاری یادواره شهدا در شش مدرسه کاشان خبر داد و یادآور شد: این یادواره‌ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره و رفتار شهدا در بین دانش‌آموزان با ادبیات خاص گروه سنی نوجوانان برگزار شده است.

حمایت از یک هزار و ۳۰ دانشجوی خانواده‌های شاهد و ایثارگر شهرستان کاشان در تمام مقاطع تحصیلی

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان یکی از رسالت‌های این اداره را حمایت از دانش آموزان و دانشجویان خانواده‌های شاهد و ایثارگر دانست و متذکر شد: یک هزار و ۳۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر در مقاطع مختلف آموزش عالی تحت پوشش و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان هستند که ۲۱۸ نفر از این دانشجویان، جز دانشجویان ممتاز هستند.

وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که اخیراً برای درمان جانبازان و ایثارگران ایجاد شده است، افزود: با تعامل سازنده ای که با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و همچنین بیمه دی و داروخانه‌ها انجام شد، اقدامات مؤثری برای کاهش این مشکلات انجام شده است.