ماسیمو برای در ارتباط زنده (آنلاین) با محمدتقی امینی، رایزن جدید فرهنگی ایران در ایتالیا بر لزوم گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور به ویژه گفتمان بینافرهنگی، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی امینی، رایزن جدید فرهنگی ایران در ایتالیا با ماسیمو برای، وزیر اسبق میراث و فعالیت‌های فرهنگی و مدیر فعلی بنیاد دایرةالمعارف ایتالیایی تِرِکانی گفت‌وگو کرد. در ابتدای این دیدار، صوتی و تصویری (آنلاین) بر لزوم گسترش همکاری‌های آتی دوجانبه تأکید شد.

در این ارتباط زنده که با حضور اکبر قولی، رایزن فرهنگی پیشین ایران در ایتالیا انجام شد، وی پس از معارفه، با ارائه گزارشی اجمالی از سابقه همکاری‌ها، گفتمان بینافرهنگی ایران و ایتالیا را نقطه عطف آن ارزیابی و در خصوص استمرار این گفتمان با مشارکت بنیاد دایرةالمعارف ایتالیا و گسترش همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد.

ماسیمو برای هم در سخنان خود، با مثبت ارزیابی کردن سابقه همکاری‌ها، ابراز امیدواری کرد تا گفتمان بینافرهنگی ایران و ایتالیا ارتقا پیدا کند.

وی ضمن معرفی اجمالی فعالیت‌های جاری بنیاد متبوع خود در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی که ناگزیر در فضای مجازی در جریان است، ساختار پایگاه اطلاع رسانی‌ای را که این بنیاد برای آموزش کودکان و نوجوانان طراحی کرده، تشریح و در خصوص ارائه رایگان آن به ایران در شرایط فعلی که آموزش از راه دور ناگزیر شده، اعلام آمادگی کرد.

امینی، رایزن جدید فرهنگی ایران در ایتالیا با تأکید بر نقش مؤثر ماسیمو برای در تحکیم مناسبات فرهنگی دو کشور، گسترش بیش از پیش این همکاری‌ها، به پشتوانه اشتراکات و ظرفیت‌های موجود را خواستار شد.