رشت- فرماندار فومن با تأکید بر اهتمام ویژه مسئولان بر اجرای مصوبات کارگروه ترافیک و مدیریت پسماند، گفت: توجه به آموزش و آگاهی بخشی به مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محسنی عصر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک و پسماند فومن با اشاره به مناسبت‌های پیش رو خواستار اتخاذ تدابیر لازم در حوزه ترافیکی در شهرستان شد و اظهار کرد: فرهنگ سازی و آموزش در حوزه ترافیک باید در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ افراد جامعه در خصوص موضوعی تغییر نکند، انجام هر گونه اقدامات ایجابی و یا سلبی اثرگذار نخواهد بود، گفت: زمانی می‌توانیم عملکرد موفقی در این حوزه داشته باشیم که آموزش در سطح جامعه به صورت جدی و گسترده انجام شود.

محسنی با اشاره به اینکه باید مصوبات این کارگروه به دو دسته زمان مند و مستمر تقسیم کرد، افزود: دستگاه‌های متولی و عضو باید نسبت به وظایف مستمر خود شناسایی و پیگیری مصوبات جلسات باشند.

وی به لزوم انجام تمهیدات لازم برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی به راکبین و رانندگان اشاره و تصریح کرد: مسئولان باید اهتمام بیشتری در اجرایی شدن به موقع مصوبات شورای ترافیک شهرستان فومن داشته باشند.

فرماندار فومن با تاکید بر اینکه پلیس راه و راهور باید نقاط دارای گره ترافیکی شهرستان را شناسایی کند، گفت: برنامه ریزی و طراحی سناریو برای شرایط مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به دلیل افزایش ورودی مسافران به شهرستان فومن در تعطیلات پیش رو، ادارات و خدمات دهندگان بیمه، لیست کشیک خود را برای استمرار ارائه خدمات بیمه‌ای به حادثه دیدگان احتمالی اعلام کنند.

محسنی بر آمادگی شرکت فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های سوخت به منظور خدمات رسانی کامل در ایام تعطیلات تاکید کرد و ادامه داد: شهرداران، بخشداران، دهیاران و راهداری شهرستان نسبت به پایش جاده‌ها و انجام پاکسازی اقدام لازم انجام دهند.

فرماندار فومن، همچنین خواستار آمادگی بیمارستان فومن و خانه‌های بهداشت جهت خدمات دهی بهداشتی به مسافران و بازدیدکنندگان از شهرستان شد.

وی با اشاره به لزوم اهتمام در انجام ایمن سازی در مسیرهای پرخطر مورد نظر پلیس راه، خواستار تشریک مساعی دست اندرکاران با راهداری شهرستان در زمینه آشکارسازی و نصب تابلو شد و افزود: این اقدامات باید تا قبل از شروع تعطیلات عید فطر انجام شود.

فرماندار فومن در زمینه مدیریت پسماند نیز با اشاره به اهمیت تغییر نگاه نظارتی در حوزه پسماند، افزود: این اداره باید نگاه نظارتی خود را در حوزه پسماند تغییر داده و در کنار نظارت، فرهنگ سازی و برنامه ریزی جهت آموزش و توسعه فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا بپردازد.

وی با بیان اینکه افزایش تشریک مساعی و تعامل دست اندرکاران در حوزه پسماند لازم و ضروری است، گفت: از تمام دستگاه‌ها انتظار می‌رود که همکاری بین‌دستگاهی را افزایش دهند و با تعامل و همکاری با یکدیگر، زمینه ساز ارتقای عملکرد شهرستان در حوزه جمع آوری و تفکیک پسماند شوند.