قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با روند نزولی بیماری کرونا در استان و کاهش بیماران بستری، بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در قزوین جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که روز چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه در استان موارد ابتلاء به ویروس کرونا و کنترل شده و روند مثبت شدن آن رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: در دو هفته گذشته پیک‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز ۵۱.۳ درصد مبتلایان را مردان و ۴۸.۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

نامدار تصریح کرد: همچنین ۱۱ درصد مبتلایان کرونا در روستاها و ۸۹ درصد در شهرها هستند که نیمی از مبتلایان بالای ۶۰ سال سن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: همچنان بر رعایت موارد بهداشتی در فاصله گذاری اجتماعی تاکید جدی داریم و اعلام می‌کنیم برای بازگشایی عمومی هنوز زود است و می‌تواند شرایط را بحرانی کند.

نامدار گفت: تعداد بستری‌ها در استان قزوین در طول سه هفته گذشته نسبت به اسفند ماه تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جمع آوری نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی

وی با ابراز خرسندی از وضعیت رو به کاهش مبتلایان ویروس کرونا در استان گفت: با بهبودی اوضاع نسبت به جمع آوری نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی اقدام شده است که بخشی از تجهیزات به دلیل قرار گرفتن در نور خورشید آسیب دیده که برای مرمت و تعمیر آن اقدام کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در بیمارستان تأمین اجتماعی استان قزوین ۱۱۰۰ بیمار ویزیت شد و تصمیم گرفته‌ایم در تاکستان پذیرش بیماران کرونایی فقط در بیمارستان شفا صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در بیمارستان رازی ۲۰۰ مورد مشکوک داریم و تاکنون ۱۵۰ بیمار بستری هستند و باید بیمارستان بوعلی را به گونه‌ای مهیا کنیم تا خدمات مجزا در بخش‌های مغز و اعصاب، آنژیوگرافی، مسمومیت و بیماری‌های قلبی به بیماران داده شود.

همه بیمارستانها خدمات پزشکی ارائه می‌دهند

نامدار اضافه کرد: بیمارستان رازی از چرخه خدمات رسانی به بیماران کرونا خارج نخواهد شد و هیچ بیمارستانی هم خدمت رسانی خود را به سایر بیماران کاهش نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: از کادر درمانی سپاه بابت مدیریت بیمارستان خیریه رحیمیان الوند تشکر می‌کنیم و درخواست می‌کنیم این خدمات تا ۱۵ خرداد تداوم یابد.

نامدار گفت: از ۱۷ خرداد ماه دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شود لذا باید خوابگاه‌های دانشجویی با ضد عفونی و گندزدایی برای حضور دانشجویان آماده شود.

اجرای طرح تربیت سفیران سلامت

وی اظهار داشت: طرح بزرگ ملی تربیت رایگان سفیران سلامت از روز گذشته در شهر محمدیه آغاز شده که به تدریج در سایر نقاط استان عملیاتی خواهد شد.

نامدار افزود: در استان ۴۰۰ رابط و ۷۲۰۰ سفیر بهداشتی داریم که تلاش می‌کنیم با حمایت لازم این طرح را با پوشش ۱۰ هزار رابط سلامت تداوم بخشیم.

وی گفت: با اجرای این طرح در هر خانه یک پایگاه سلامت شکل خواهد گرفت که به ارتقای سلامت خانواده‌ها کمک خواهد شد.