رئیس فراکسیون جماعت اسلامی در پارلمان کردستان عراق معتقد است توافق قرن توطئە و نقشه خطرناک و کثیف آمریکاست

عبدالستار مجید در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اهمیت روز جهانی قدس و زندە نگهداشتن مسئلە فلسطین، گفت: قدس قبلە اول مسلمانان است و اگرچە برای مدتی حتی طولانی در اشغال صهیونیست‌ها باشد، اما روزی بە صاحبان اصلی آن یعنی مسلمانان و ملت فلسطین بازگرداندە می‌شود.

وی افزود: مشخص کردن روزی جهانی برای زندە نگەداشتن مسئلە قدس و فلسطین اقدام بسیار خوبی در جهت متحد کردن صدای مسلمانان جهان در مورد قدس و برای انسجام در برابر صهیونیسم اشغالگر است.

عبدالستار مجید همچنین در مورد معاملە قرن و تلاش آمریکا برای محافظت و مشروعیت بخشیدن بە اشغالگری اسرائیل گفت: توافق قرن توطئە و نقشە خطرناک آمریکاست و بدون شک بحران‌ها و مشکلات عدیدە منطقە را عمیق‌تر خواهد کرد و نتیجەای بجز جنگ و خونریزی بیشتر از آن بدست نمی‌آید.

وی افزود: آمریکا حق ندارد بر سر خاک اشغال شدە کشورهای دیگر معاملە کند آن هم فقط در راستای منافع صهیونیست‌های اشغالگر. و بە نظر من ملت‌های مسلمان منطقە و کشورهای خاورمیانە نباید اجازە بدهند این توطئە خطرناک بە ثمر نشیند.

این نمایندە کرد همچنین بە تلاش بعضی از کشورهای عربی از جملە عربستان سعودی و امارات برای تسهیل روابط با اسرائیل اشارە کرد و گفت: در حقیقت کشورهای عربی بە دلیل اختلافاتی کە در منطقە وجود دارد بە مجری از سیاست‌های آمریکا تبدیل شدە اند.

عبدالستار مجید اظهار داشت: باید کشور عربستان و دیگر اعراب اگر نمی‌توانستند علیە اسرائیل اقدام کنند، حداقل بە شرط پایان دادن جنایت صهیونیست‌ها و دست کشیدن آنها از قتل و کشتار مردم فلسطین و اتمام اشغالگری دم از تسهیل روابط می‌زدند. اما متاسفانە کشورهای عربی در حالی بە اسرائیل نزدیک می‌شوند کە جنایت‌های صهیونیست علیە مسلمانان پایان ندارد و این خودکشی بە تمام معنی برای کشورهای عربی است و در نهایت همان‌ها هستند کە ضرر خواهند کرد.

وی با تمجید از مواضع حمایتی ایران از ملت مظلوم فلسطین گفت: ایران همیشە از مردم فلسطین حمایت کردە است و این مواضع خوب ایران اسلامی در حالی است کە برخلاف بعضی از کشورهای عربی هیچ دروازەای با فلسطین ندارد و آن مردم در حصر ماندە هم هیچ امیدی ندارند.