میامی- فرماندار میامی گفت: در خصوص شهرک جدید روستای حسین آباد کالپوش گلایه‌مندی‌هایی از سوی مردم محلی وجود دارد که برخی از آن‌ها به حق است لذا این موارد پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ملایری ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد، پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران میامی به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه درخواست اعتبار برای جاده عباس‌آباد به کاهک و جاده میامی به جاجرم از سوی استاندار به وزیر کشور ارسال‌شده است و امیدواریم که اعتبار موردنیاز در این خصوص تخصیص یابد، ابراز کرد: وجود روان آب‌ها در حسین‌آباد مورد توجه است و به اداره آب دستور پیگیری داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه زهکشی پایین دست سد کالپوش ایراداتی دارد که امیدواریم با عنایت مسئولان آب منطقه‌ای استان ایرادات پروژه به سرعت رفع شود، گفت: مسئولان اقدامات پیشگیرانه را به موقع انجام دهند تا در مواقع اضطرار با مشکلات کمتری مواجه شویم.

فرماندار میامی ضمن اشاره به آخرین وضعیت مسکن روستایی در حسین آباد، ابراز کرد: در خصوص شهرک جدید این روستا گلایه‌مندی از سوی مردم وجود دارد که برخی از آنها به حق است و آنها را پیگیری خواهیم کرد

ضرورت تعیین تکلیف اراضی روستایی

دادستان میامی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه مسئولان اگر از همان روز اول به نارضایتی‌های عمومی ورود پیدا کنند از ایجاد بحران جلوگیری می‌شود، مسامحه و بی تفاوتی، مقاومت و تنش اجتماعی ایجاد می‌کند، گفت: اراضی بنیاد مسکن در برخی روستاها تصرف‌شده و لازم است بنیاد مسکن تا یک ماه آینده موضوع را بررسی و مدیریت کند.

عامری با بیان اینکه در خصوص تصرف اراضی از همان روز اول باید جلوگیری شود، از دو سال گذشته دستور قطع تصرف صادر شده است، بیان کرد: حریم بستر رودخانه‌ها باید مشخص شود زیرا در همین سال گذشته به دلیل وقوع سیل در روستای قدس یک نفر جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه جاده میامی به کالپوش و جاده میامی به سبزوار وضعیت خوبی ندارد، ما میزبان زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) هستیم اما امکانات خوبی برای آنان فراهم نکرده‌ایم، افزود: خانه‌های مخروبه شهر میامی ممکن است تبدیل به معضل شود، هرلحظه امکان ریزش خانه‌ها وجود دارد و باعث ایجاد بحران می‌شود لیکن لازم است شهرداری برای مالکین این خانه‌ها اخطاریه صادر کنند.