یاسوج- معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مساجد با اجرای پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصله برای نمازهای یومیه بازگشایی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله صمیمی دوست بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین پاساژها نیز از امروز بدون محدودیت زمانی و با رعایت پروتکل‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی باید در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا نظارت دقیق داشته باشد، گفت: با وجود آداب و رسوم استان مردم از حضور در تجمعات خودداری می‌کنند و این جای تقدیر دارد.

صمیمی دوست افزود: برخورد مناسب مردم در مقابله با این ویروس از جمله حفظ آرامش و عدم هجوم بردن به مراکز خرید یا هر حرکت نامتعارف دیگر نشان دهنده اعتماد بالای آنها به مجموعه حاکمیت، دولت، رسانه ملی و به ویژه جامعه پزشکی و پرستاری است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان خرید مردم و مراجعه آنها به بازار نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نکرده و کالاهای مورد نیاز مردم نیز به نسبت نیاز آنها قابل تأمین است.

صمیمی دوست افزود: ویروس کرونا موجب تغییر و تحولات بسیار مهمی در تمامی ساختارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده و ما نیز باید خودمان را با این ساختارها، سازگار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به ویروس کرونا نوع و تعداد تخلفات افزایش پیدا کرده و همانگونه که در طول سال گذشته بازرسان بهداشت حرفه‌ای با هرگونه تخلفات و عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی واحد صنفی، با آن واحد برخورد می‌کردند اکنون نیز می‌طلبد بازرسان بهداشت و محیط در برخورد با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این خصوص برنامه ریزی دقیق داشته و با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نظارت دقیق و مستمر بر این امر را در دستور کار خود قرار دهد.