اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال از خودروهای شوتی در عملیات پلیس شازند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی در تشریح این خبر اظهار کرد: با تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و پیگیری مطالبات شهروندان در برخورد با خودروهای شوتی، طرحی عملیاتی در این زمینه از سوی مأموران انتظامی شهرستان شازند اجرایی شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح عملیاتی، مأموران ایستگاه ایست و بازرسی شهرستان شازند موفق شدند، تعداد ۵ دستگاه خودروی سواری، حامل بار قاچاق را در محورهای مواصلاتی منتهی به شهرستان اراک را شناسایی و متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق شامل ۲ دستگاه لب تاپ، یک دستگاه فلز یاب، ۱۷۸ عدد قوطی قهوه، ۹۸ عدد قوطی زیتون، ۹ دستگاه کولر گازی، ۶۰ دستگاه دوربین مدار بسته، ۸ هزار و ۶۲۰ عدد اسباب بازی، ۱۳۶ کیلوگرم اسباب بازی، ۴۸ هزار و ۸۴ عدد ظروف آشپزخانه، یک هزار و ۲۰۰ عدد چسب مصنوعی و ۴۸ عدد مجسمه پلی استر خارجی قاچاق کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی استان مرکزی ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این عملیات در اعلام کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در حدود ۴ میلیارد ریال برآورد شده است. در این عملیات ۶ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

مفخمی شهرستانی با بیان تداوم طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در استان افزود: شهروندان به منظور مبارزه هدفمند پلیس با پدیده نابهنجار قاچاق، می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت چنین خودروهایی در حمل کالای قاچاق و تردد آن‌ها در سطح محورهای مواصلاتی، موضوع را برای بررسی تخصصی، از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.