حسن کاظمی قمی مذاکرات واشنگتن و تهران را در بغداد اولین گام میان دوطرف دانست و بر تمایل ایران برای ارایه کمک جهت تجهیز نیروی پلیس عراقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفیر ایران در بغداد در کنفرانسی مطبوعاتی گفت : به طور کلی می توان گفت که این مذاکرات اولیه نتایج مثبتی به همراه داشت و اولین گام بین دوطرف به شمار می رود.

وی افزود : دولت عراق اعلام کرده است که برای نشست دیگری در زمان نزدیکی دعوت خواهد کرد و رویکرد ما مثبت است و این دعوت را به مسئولان ایرانی برای کسب پاسخی رسمی از آنها  ابلاغ خواهیم کرد.

سفیر ایران همچنین از میزان تجهیز نیروهای امنیتی عراق انتقاد و تمایل ایران را برای ارایه کمک در زمینه های آموزش و تجهیزات ابراز داشت.

وی افزود : نیروهای مسلح عراقی قادر به چیره شدن بر مشکلات امنیتی هستند، اما فاقد سلاح و تجهیزات هستند لذا باید به این موضوع اهمیت بدهیم.

کاظمی قمی گفت : دولت عراق نیاز به ساختار نظامی و امنیتی قوی برای رویارویی با مشکلات دارد و به همین منظور ما ارایه همه نوع حمایت در زمینه تجهیز و مسلح کردن و آموزش را ارایه کردیم.

وی تاکید کرد : ما در این دور از مذاکرات موضوع تشکیل یک کمیته امنیتی سه جانبه را که به دولت عراق برای تقویت توانمندیهای دفاعی خود از کشور کمک می کند، مطرح کردیم.