خرم آباد- مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: سیاست‌های مراقبتی و حمایتی از تولیدکنندگان باید به عمل بیاید و حداکثر مساعدت‌های نظام مالیاتی باید به فعالان حوزه تولید اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ملکشاهی روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ایجاد نوسانات قیمت نفت و تحریم‌های سنگینی که بر کشور وارد شده است، باعث شده کشور به فکر جایگزینی درآمدهای پایداری باشد که مالیات از اصلی ترین این منبع‌های درآمدی است، اظهار داشت: وابستگی به محصولات نفتی و فروش آن باعث شده در اقتصاد همیشه مشکلات خاص خود را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: براساس سیاست‌ها و چشم اندازهای برنامه ششم توسعه و در راستای غیرنفتی کردن بودجه کشور، ضرورت ظهور و حضور یک نظام مالیاتی مقتدر بر همگان آشکار است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با تاکید بر اینکه نیاز بود نظام مالیاتی فضای جدیدی را ایجاد کند که اقتصاد تک محصولی خارج شویم، افزود: براساس نظام هوشمند مالیاتی پیش بینی شده، به یک مالیات عادلانه و مورد رضایت مودیان می رسیم که عملاً به شکلی تکریم ارباب رجوع را در پی خواهد داشت.

ملکشاهی با اشاره به برنامه‌های خود در اداره کل امور مالیاتی لرستان و با تاکید بر اینکه از عمده مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد حفظ شأن مودیان مالیاتی به ویژه فعالان بخش تولید است، گفت: امسال به عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است و سیاست‌های مراقبتی و حمایتی از تولیدکنندگان باید به عمل بیاید و حداکثر مساعدت‌هایی که در اختیار نظام مالیاتی است باید به فعالان حوزه تولید اختصاص یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعامل با دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضائی را از موارد در دستور کار برشمرد و اظهار داشت: پیاده سازی طرح ابلاغ الکترونیکی در لرستان به عنوان یکی از استان‌های پایلوت در دستور کار است.