دهاقان-فرماندار دهاقان گفت:وضعیت زمین و مسکن در شهرستان دهاقان، نامناسب بوده و منجر به غیر متعارف شدن قیمت زمین در سطح شهرستان شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی مشکلات زمین و مسکن با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار و مسئولین مربوطه در فرمانداری دهاقان برگزار گردید.

فرماندار دهاقان در این جلسه اظهار داشت: وضعیت زمین و مسکن در شهرستان دهاقان یک وضعیت نامناسب است و منجر به غیر متعارف شدن قیمت زمین در سطح شهرستان شده است.

علی اصغر قاسمیان افزود: خریداری زمین توسط قشر کم بضاعت و جوانان دور از دسترس شده است و یکی از مشکلات شهرستان به شمار می‌رود که با برگزاری این جلسه و پیگیری‌های لازم امید است این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در این ارتباط بیان داشت: با توجه به شروع طرح اقدام ملی مسکن و ثبت نام ۴۸۰ نفری متقاضیان در شهر دهاقان، اداره کل راه و شهرسازی اعلام کرد که تا پایان این هفته شرایط متقاضیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و افراد واجد شرایط مشخص و به نامبردگان اعلام خواهد شد.

فرماندار دهاقان تاکید کرد: بدین ترتیب محل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر دهاقان، جنب سایت مسکن مهر روبروی مدرسه کرمی خواهد بود که اقدامات تغییر کاربری و تحویل آن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای شروع عملیات ساخت و ساز به زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: الحاق اراضی مسکونی واقع در ضلع جنوبی بلوار حجاب می‌تواند در کاهش قیمت زمین در شهر دهاقان مؤثر باشد در مراحل پایانی و ابلاغ قرار گرفته است.

قاسمیان بیان داشت: شهرداری و بنیاد مسکن آمادگی خود را برای اجرای مشارکتی ساخت مسکن ارزان قیمت در راستای کاهش قیمت مسکن در قسمت شرقی مسکن مهر اعلام کرده است.