شیراز- کتاب داستان کودک «هیس هیس و روح پدربزرگ» اثر فریبا کریمی با تصویرسازی محمود زینلی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این اثر، دومین کتاب از مجموعه «داستان های کودک حیرت» است که با حمایت انجمن ادبی هنری حیرت منتشر می‌شود.

فریبا کریمی، عضو انجمن ادبی هنریِ حیرت و فارغ التحصیل مدرسه آزاد ادبیات و هنر حیرت بوده و ۱۰ سال کارمند حوزه هنری فارس به شمار می‌رود.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: شروع جدی فعالیت هنری سال ۸۳ با شرکت در دوره‌های یکساله انجمن سینمای جوان بود و کارگردانی اینجا صدای چکش میاید، ساخت فیلم پرستوهای عاشق (در زمینه جانبازان اعصاب و روان)، ساخت چند فیلم مستند و داستانی بعنوان کارگردان و فیلمنامه نویس از تجربه‌های این دوره است.

کریمی با بیان اینکه پس از گذراندن دوره‌های نویسندگی مدرسه داستان نویسی حیرت به عنوان عضو دائم انجمن ادبی حیرت شناخته می‌شود، افزود: چاپ کتاب شبهای پرستاره، در زمینه قطعات ادبی با چهار نفر از نویسندگان نشر طلایی تهران، انتخاب داستان لاکی دوست داشتنی در جشنواره فاخته و چاپ در کتاب تنها ترین، چاپ داستان حوای من در مجموعه داستان حیرت اول، انتخاب داستان بندپای دوست داشتنی در جشنواره فاخته و چاپ در مجموعه داستان مهدخت و فعالیت در زمینه عکاسی و دریافت چندین جایزه کشوری و استانی بخاطر مجموعه عکس از دیگر فعالیت‌هایم است.

وی که موفق به دریافت ۲ دوره جایزه سفرنامه ناصر خسرو قبادیانی در زمینه مجموعه عکس سفر و فتو کلیپ شده است، در زمینه تدریس عکاسی دیجیتال در فرهنگسراهای شیراز، ثبت گروهی انجمن ادبی زیر گنبد کبود در زمینه ادبیات کودک و نوجوان بعنوان دبیر انجمن، تدریس آموزش نویسندگی در کتابخانه شقایق شیراز و برخی مدرسه تجربه دارد.

وی که موفق به دریافت جایزه ویژه بسیج هنرمندان شیراز برای داستان‌های مینیمال جنگ شده از کار یکساله روی کتاب «هیس هیس و روح پدر بزرگ» بعنوان اولین اثر مستقل با همکاری مجموعه حیرت برای کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: داستان به شکلی پیش می‌رود که قهرمان داستان که مأموریت نابودی جنگل گل سرخ را دارد بعد از ماجراهایی از این کار خود منصرف شده و به شکلی فرمان روح پدر بزرگ را نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب داستان «هیس هیس و روح پدربزرگ» نوشته فریبا کریمی با تصویرسازی محمود زینلی در سال ۱۳۹۹ از سوی انتشارات پرتو رخشید در ۱۶ صفحه قطع رحلی به بهای هزار تومان منتشر شده است.