همدان - رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری همدان گفت: بازارچه‌های دست آفرین شهرداری همدان در خوشه میناکاری در فرهنگسرای ولایت دایر می‌شود.

روح‌الله وجدی هویدا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی بازارچه‌های دست آفرین شهرداری همدان اظهار کرد: افتتاحیه بازارچه‌های دست آفرین شهرداری همدان خوشه میناکاری فردا در فرهنگسرای کسب و کار ولایت همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۸۰ کارگاه میناکاری متعلق به هنرمندان شهر همدان در این نمایشگاه فعال می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به عرضه این محصولات گفت: هفته آینده محصولات این کارگاه‌ها در بازارچه‌ای در پیاده‌راه بوعلی همدان برای شهروندان عرضه خواهد شد.

وجدی‌هویدا اضافه کرد: به دنبال آنیم تا سایر محصولات صنایع دستی را نیز در فرهنگسرای کسب و کار به صورت نمایشگاهی در راستای رونق این صنایع عرضه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت فرهنگسرای کسب و کار ولایت بیان کرد: فرهنگسرای کسب و کار ولایت برای نخستین بار در کشور پیرو شعار سال گذشته در زمینه رونق تولید ایجاد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: در فرهنگسرای ولایت کارگاه‌های تخصصی مهارت آموزی برپا می‌شود که از جمله می‌توان به استارت‌آپ ها، کلینیک کسب و کار، تسهیلگری حوزه اشتغال با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وجدی‌هویدا با بیان اینکه ایجاد خوشه‌های اشتغال در فرهنگسرای کسب و کار موضوعی مهم است، گفت: صفر تا ۱۰۰ مهارت آموزی را در اختیار کسانی که دنبال کسب و کار هستند قرار می‌دهیم تا بتوانیم با اتصال این فرهنگسرا به شورای اجتماعی محلات خانواده‌های بی بضاعت، بد سرپرست و بی سرپرست را توانمند کنیم.

وی افزود: در حال ۱۲ شورای اجتماعی محلات در همدان فعال شده که تا پایان شهریور به ۶۸ محله خواهد رسید که امیدواریم بتوانیم ارتباط خوبی میان شوراهای اجتماعی محلات و فرهنگسرای کسب و کار ولایت ایجاد کنیم.