کرمان - استاندار کرمان گفت: درخواست صدور مجوز برگزاری نماز جماعت در ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستاد استانی مبارزه با کرونا بررسی می شود.

به به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد فدایی ظهر سه شنبه در شورای اقامه نماز استان کرمان در خصوص مصوبات این جلسه بیان داشت: در جلسه امروز قرار شد صدا و سیما یک نظر خواهی در خصوص برنامه‌های تولید شده در حوزه نماز داشته باشد و نتیجه نظرخواهی را در جلسه بعد ارائه کند، همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نتیجه تحقیقات خود را در سه عنوان مشخص شده اعلام کند.

وی افزود: مقرر شد آموزش و پرورش طرح‌های خود در خصوص بحث نماز را پیگیری کند و در کارگروه پژوهشی شورای فرهنگ عمومی این طرح بررسی و پس از تصویب توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین اعتبار شود که از ابتدای مهر ماه سال جاری توسط آموزش و پرورش به اجرا در آید.

استاندار کرمان گفت: همچنین قرار شد صدا و سیما در بخش موشن گرافیک کار گروهی تشکیل دهد و مسابقه‌ای در راستای تهیه موشن گرافیک در بحث نماز برگزار کند و در جشنواره‌ای که برگزار می‌شود به آثار برتر جوایزی ارائه شود ضمن اینکه این آثار توسط صدا و سیما پخش شود.

فدایی تصریح کرد: مقرر شد موضوع فعالیت دستگاه‌های اداری به تفاهم نامه ارزیابی ادارات افزوده شود همچنین گزارشی از خیران یاوران نماز توسط ادارات ارائه شود ضمن اینکه مقرر شد از تابلوهای تبلیغاتی شهرداری در بحث نماز استفاده شود و نیز قرار شد ستاد استانی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری نماز جماعت در ادارات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر کند.

وی به برگزاری دوره مکنت در ادارات اشاره کرد و گفت: در دوره مکنت مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور خواهند داشت ضمن اینکه در دوره آموزشی مکنت مدیران دستگاه‌ها برای عمق‌بخشی به نماز در ادارات تحت آموزش قرار می‌گیرند.