اسکو- فرماندار شهرستان اسکو پیش شرط تحقق توسعه پایدار را رعایت اصول زیست محیطی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضی منش امشب در آئین کلنگ زنی پروژه ایستگاه سنجش آلودگی هوا شهرستان اسکو با تبریک هفته محیط زیست به زحمت کشان این عرصه اظهار داشت: پیش شرط تحقق توسعه پایدار رعایت اصول زیست محیطی است.

وی افزود: سلامت شهر در گرو داشتن محیط سالم و بسترهای مناسب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی، زیباشناختی، بهداشتی، ورزشی محقق می‌شود و اولین اولویت دولت تدبیر و امید در بحث توسعه، رعایت الزامات و پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها و هر طرح و برنامه‌ای است.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه شهروندان را پایه، اساس و سرمایه اصلی هر شهر دانست و بر ضرورت تحقق توسعه پایدار با محوریت تضمین و ارتقای سلامت شهروندان تاکید کرد.

رضی منش با اشاره به اینکه سهند را برای الحاق به شبکه جهانی شهرهای سالم آماده می‌کنیم خاطرنشان کرد: پروژه شهر سالم از سال‌های گذشته با اقدامات گسترده از طریق کمیته‌های تخصصی در این شهر با جدیدت دنبال می‌شود و در صورت ثبت به عنوان اولین شهر سالم در کشور افتخاری برای استان و کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: حیات بخشی پایدار، ایمنی و امنیت، تعاون، تنوع، زیبایی، هویت و احساس تعلق از اهم اصول شهرهای سالم است و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی مدون و ایجاد عزم جدی بین دستگاه‌های اجرایی شرایط تحقق هر یک از مؤلفه‌های تحقق شهر سالم را پدید آوریم.

فرماندار شهرستان اسکو از تشکیل یک لابی قوی برای افزایش رفاه عمومی، اجتماعی و فیزیکی برای شکل گیری و رسیدن به شاخص‌های شهر سالم در شهر سهند خبر داد و افزود: داشتن اکو سیستم پایدار شهری، تلاش برای ایجاد جامعه منسجم با اقتصاد زنده شهری و پویا، ایجاد و تقویت ارتباطات اجتماعی یک رویکرد و جهت گیری غالب شهر سالم است.

وی در ادامه تصریح کرد: نبود دستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهرستان علی رغم وجود واحدهای بزرگ و آلاینده صنعتی در حوزه این شهرستان و جمعیت قریب به ۲۰۰ هزار نفر ضمن تهدیدی برای سلامت شهروندان غیر قابل قبول بوده و با پیگیری‌های جدی و تبیین ضرورت و اهمیت ایجاد و استقرار دستگاه سنجش آلودگی هوا توانستیم با مساعدت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همکاری شهرداری سهند امروز در هفته محیط زیست در راستای حفظ سلامت شهروندان این پروژه مهم را کلنگ زنی کنیم.

رضی منش ضمن اشاره به قابلیت‌ها گسترده این ایستگاه و امکان دریافت داده‌های کمی آن از طریق تابلوهای شهری در تمام شهرهای شهرستان و همچنین گوشی‌های هوشمند ابراز امیدواری کرد: با جدیدت اداره محیط زیست و مشارکت شهرداری و شرکت عمران سهند ضمن تجهیز سایر دستگاه‌های پیشرفته به این ایستگاه امکان پایش مستمر سایر مؤلفه‌های زیست محیطی، در یک ماه آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه مهم در سطح شهرستان باشیم.