بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی ورزشکاران ما با بدن و اخلاق سالم به عنوان سمبلیک در صحنه های بین المللی حاضر می شوند، آن صحنه ها را به صحنه جهاد تبدیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع پهلوانان و باستانی کاران بیرجند با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی انسان بیان کرد: ورزش، شکوفایی استعدادهای مختلفی بوده که خداوند در وجود انسان‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه ورزش وسیله‌ای برای شکر استعدادهای جسمانی است، اظهار کرد: ورزش باستانی یکی از بهترین ورزش‌ها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای و باستانی استعدادهای بدن را بالفعل می‌کند، اظهار کرد: اخلاق و گذشت از جمله خصوصیت‌ها و ویژگی‌های زیبای ورزش باستانی است.

آیت الله عبادی رسیدن به آرمان‌های الهی و انسانی را هدف نهایی ورزش باستانی دانست و گفت: زمانی که این آرمان‌ها با ورزش تلفیق شود دارای دنیایی از معنی می‌شود.

وی با بیان اینکه مرشدها از فرهنگ ولایی و تبرک به امام علی (ع) اجرا می‌کنند تا بگویند سمبل قهرمانی ما سردار حاج قاسم سلیمانی است، گفت: هدف ورزشکاران ولایی این است که در پیروزی‌های سمبلیک، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در بیاورند.

وی عنوان کرد: وقتی انسان‌های سالم با بدن، فکر، فریاد، آرمان و اخلاق سالم به عنوان سمبلیک در صحنه‌های بین المللی حاضر می‌شوند، آن صحنه‌ها را به صحنه جهاد تبدیل می‌کنند.

وی ادامه داد: آن زمانی که در صحنه‌های مختلف، قهرمان‌های جمهوری اسلامی، پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آوردند، همه مردم لذت می‌برند و این بسیار ارزشمند است.

آیت الله عبادی بیان کرد: اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌های نظامی، سیاسی و ورزشی باعث کوچک شدن قدرت‌های بزرگ است.