معاون فرهنگی اجتماعی و امور استانهای سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیش از ۶۸ درصد انتصابات تأمین اجتماعی از طریق آزمون شناسایی مدیران آینده صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل دهدشتی گفت: در راستای شایسته سالاری و شایسته گزینی و استفاده از نیروی انسانی کارآمد، سال ۱۳۹۸ برای اولین بار آزمونی از طریق سازمان سنجش کشور به صورت سراسری برگزار و نتایج آن در سامانه‌ای تحت عنوان شناسایی مدیران آینده درج و ثبت شد که در حال حاضر بیش از ۶۸.۵ درصد انتصابات در این سازمان از بین ۲۰ نفر برتر آزمون شناسایی مدیران آینده انجام شده است.

وی افزود: با توجه به بازنشستگی جمعی از همکاران در پایان سال ۹۸ از مجموع ۱۶۰ ردیف بلا تصدی مشاغل مدیریتی تا کنون ۱۲۷ انتصاب در سازمان در حوزه بیمه‌ای ادارات کل استان‌ها و واحدهای اجرایی تابعه آنها بر اساس نتایج آزمون مذکور انجام، که ۸۷ نفر آن از بین ۲۰ نفر برتر انتخاب شده‌اند. در انتصابات مذکور ۳۰ انتصاب در سطح معاون مدیرکل و رئیس شعب تیپ یک و ممتاز، ۴۲ انتصاب در سطح رئیس شعب تیپ دو الی پنج، ۳۹ انتصاب هم در سطح معاونین کلیه شعب اعم تیپ ممتاز و تیپ یک الی پنج، ۱۶ انتصاب هم در جابجایی رؤسای شعب هم سطح صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای شایسته سالاری و شایسته گزینی در انتصابات مدیران سازمان تأمین اجتماعی بر اساس ۳ شاخص توأمان مورد توجّه قرار می‌گیرد اظهار داشت: نتایج آزمون سازمان سنجش، کانون‌های ارزیابی مستقل، سوابق، تجارب، تخصّص و عملکرد همکاران هم زمان در انتصاب و ارتقای آنان لحاظ می‌شود. شایان ذکر است در این انتصابات سعی گردیده در راستای جوان‌گرایی میانگین سنی همکاران نسبت به سنوات گذشته تقلیل یافته و در حال حاضر این میانگین در منصوبین ۲۱ سال است.

دهدشتی گفت: مصاحبه‌های کانون‌های ارزیابی در شرایط کنونی شیوع کرونا به لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس و از طریق سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: برقراری نظام شایسته سالاری و شایسته گزینی، دسترسی عادلانه و برابر همکاران برای فرصت‌های ارتقای شغلی و تصدی سمت‌های مدیریتی با اولویت جوانان و بانوان و همچنین توسعه بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی، (طرح شناسایی مدیران آینده) سازمان تأمین اجتماعی از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون سراسری اجرا می‌شود.

دهدشتی افزود: هدف از اجرای این طرح، ارزیابی و شناسایی همکارانی است که برای سطوح مدیریتی ۱۱ گانه " مدیرکل استان"، "مدیر درمان استان"، "معاون بیمه‌ای مدیرکل استان"، "معاون اداری و مالی مدیرکل استان"، "رئیس شعبه تیپ ممتاز"، "رئیس شعبه تیپ یک"، "معاون درمان مدیریت درمان استان"، "معاون اداری و مالی مدیریت درمان استان"، "رئیس دفتر اسناد پزشکی استان"، "رئیس بیمارستان" و "رئیس دی کلینیک" که دارای قابلیّت و توانمندی کافی در این حوزه می‌باشد.

شایان ذکر است ۴۰ مورد از انتصابات از بین سایر پذیرفته شدگان آزمون مذکور و براساس کسب امتیازات برتر در کانون ارزیابی، سوابق کارشناسی و مدیریتی و بررسی سایر موارد انتخاب و منصوب شده‌اند و انتصاب ۴۰ ردیف بلا تصدی باقیمانده دیگر در سطوح مدیریتی در دست بررسی و اقدام است.