کلیات طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران گفت: طرح تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران، پیش از ارائه لایحه بسته محرک اقتصادی از سوی شهرداری تهران تقدیم شورا شد و با عنایت به همپوشانی بخشی از بخش های این طرح با لایحه ارسالی شهرداری، شورا ابتدا لایحه شهرداری را تصویب کرد.

وی افزود: امروز این طرح با بازنگری به طرح «حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا» تغییر نام پیدا کرد و در دستور کار شورا قرار دارد.

فراهانی تصریح کرد: تاکید لایحه شهرداری بر بازار ساختمان و بازار پول بود اما تاکید این طرح بر بازار سرمایه و ایجاد ظرفیت برای جهش تولید و رونق کسب و کارها پس از پایان دوره فراگیری کرونا قرار گرفته است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در این طرح بر ظرفیت های عرضه سهام شرکت شهروند در بورس، عرضه سهام موسسه همشهری در بورس، استفاده از ظرفیت شرکت سهامی عام، استفاده از ظرفیت صندوق سرمایه گذاری ETF ، استفاده از ظرفیت صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری بر پایه قوانین بازار سرمایه و ظرفیت های بورس تاکید شده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه حمایت از کسب و کارها و پیمانکاران شهرداری فراهم کردن امکان فعالیت کسب و کارها تا ساعت ۲ بامداد با هماهنگی مراجع ذی صلاح، پیش بینی تخفیف برای تبلیغات صنفی صنوف و مشاغل در صورت پرداخت نقدی بدهی ها و…از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این طرح است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای درک اثرات کرونا بر تامین مالی شهرداری تهران، کتاب «پاندمی کرونا و تامین مالی شهرداری تهران» را در این ایام تهیه کردم که خوشبختانه همزمان با رسیدگی این طرح مراحل چاپ آن به پایان رسید، در دسترس شما همکاران عزیز قرار دارد و امیدوارم با رای شما عزیزان به کلیات و مواد این طرح شاهد گام برداشتن در مسیر مولدسازی دارایی های شهرداری و تسهیل جهش تولید با فراهم کردن زمینه های فعالیت کسب و کارهای خرد در دوران پایان فراگیری کرونا باشیم.

طرح «تسهیلات تشویقی حمایت از اقتصاد شهری و جهش تولید در برابر آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران» با ۱۴ رای موافق به تصویب شورای شهر تهران رسید.