رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به ارسال ۷۰ اثر از سراسر کشور به مسابقه خاطره نویسی «قهرمان آشنای من»، گفت: ۱۱ برگزیده این مسابقه مشخص و معرفی شدند.

اسفندیار ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی «قهرمان آشنای من»، اظهار کرد: این مسابقه به منظور ثبت حماسه‌سازی جهادگران عرصه سلامت کشور، تبیین نقش ارزنده آنها در سلامتی مردم ایران با مشارکت کانون پرورش فکری و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات‌درمانی استان گیلان برگزار شد.

وی به برخی محورهای این مسابقه اشاره کرد و افزود: «حماسه و ایثار قهرمانان آشنا (پزشکان، پرستاران، کادر درمانی بیمارستان‌ها)»، «خاطرات روزهای کرونایی» و «قدرشناسی از تلاش‌های ارزشمند کادر درمانی و خانواده‌های آنها در مقابله با ویروس کرونا»، از محورهای موضوعی فراخوان ادبی «قهرمان آشنای من» بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه فراخوان این مسابقه اردیبهشت ماه امسال منتشر شد، گفت: کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۸ سال و کادر درمانی کشور (پزشکان، پرستاران، کارکنان دانشگاه و…) رخدادهای مانای این روزهای حوزه سلامت را در قالب خاطره‌نویسی ثبت و تصویر آثار را از طریق پیام‌رسان واتس آپ یا گپ، به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ ارسال کردند.

وی ادامه داد: «حمیرا خدابنده» و «لیلا خلقت پرور» داوران این مسابقه با بررسی بیش از ۷۰ خاطره و دل نوشته ارسالی، ۱۱ اثر مخاطبان کودک، نوجوان و بزرگسال را به عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

ضیایی افزود: هیئت داوران مسابقه «قهرمان آشنای من» در این میان با توجه به برجستگی و ظرافت‌های ادبی آثار ارسالی، خاطره‌نویسی «بهرخ ترکزبان» از استان همدان، «ارنیکا بهرامی» و «باران خلقت پرور» از استان گیلان در بخش کودک جز آثار برگزیده انتخاب کردند.

وی ادامه داد: آثار «عرفان استاچی» و «ریحانه رضازاده» از استان تهران، «ماهک نوروزپور» و «مانیا کاظمی‌نیا» از گیلان و اثر ارسالی «سیده فائزه همتی» از استان ایلام نیز عنوان آثار برگزیده گروه سنی نوجوان را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل کانون پرورش فکری گیلان گفت: گروه داوری این مسابقه همچنین با ارزشمند توصیف‌کردن استقبال جهادگران عرصه سلامت از این رویداد ادبی، «محبوبه یعقوبیان» از استان قم، «لیلا زاهد نخجیری» و «زهرا نیک‌پی» از استان گیلان را به عنوان برگزیده شرکت کنندگان مجموعه کادر درمانی کشور معرفی کرد.