بوشهر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از نظارت سختگیرانه بر رعایت اصول مقابله با کرونا در سطح صنف‌های مختلف و بازار بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی ظهر دوشنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: های مشترک برای نظارت بر صنوف فعال شده است و نظارت‌ها تشدید شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون گشت‌های مشترک بازرسی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با حضور دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط به‌صورت منظم در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این گشت‌ها به منظور نظارت جدی و سختگیرانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی در حال انجام است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی, وفق مقررات جاری برخورد و حتی پلمب خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش بیماری کرونا واحدهای صنفی استان ملزم به رعایت دقیق نکات بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برای حفظ سلامت خود و مردم جامعه هستند.

حسینی بیان کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر همه واحدهای صنفی سراسر استان به منظور اجرای نکات دقیق بهداشتی در راستای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا از ۲۴ خرداد ماه سال جاری تشدید شده است و در صورت عدم رعایت موارد مربوطه برخورد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه واحدهای صنفی به ویژه نانوایان، رستوران‌ها، غذافروشی ها، آرایشگاه‌ها و غیره با استفاده از ماسک، دستکش و کلاه بهداشتی، استفاده از دستگاه کارت خوان بانکی، ضد عفونی مستمر محیط کسب و در پذیرش مشتریان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: همه واحدهای صنفی و همچنین صنعتی در صورت ادامه فعالیت بایستی پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با نوع فعالیت خود را به‌صورت دقیق اجرا کنند تا سلامت جامعه بیشتر به خطر نیافتد.