قزوین- فرماندار شهرستان آوج گفت: جهاد کشاورزی؛ دستگاهی استراتژیک است که با سلامت و امنیت غذایی پیوند دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت اله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج صبح سه شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ضمن بازدید از اداره جهاد کشاورزی شهرستان با تبریک و تقدیر از مدیریت و کارکنان این مرکز اظهار کرد: جهاد کشاورزی؛ دستگاهی استراتژیک و با حوزه فعالیت گسترده است که با مقوله سلامت و امنیت غذایی پیوند دارد.

وی افزود: پاسخگویی به ارباب رجوع و جلب و ارتقای سطح رضایت مندی کشاورزان و باغداران باید در صدر اهداف و اولویت‌های این مرکز باشد و قوانین به نفع مردم تفسیر و اجرایی شود.

فرماندار شهرستان آوج گفت: سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی مدرن یک اولویت کلیدی در این سازمان باشد تا ار یک کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی مبتنی بر بازار و مبادله اقتصادی حرکت کنیم.

علیرضایی اظهار داشت: شهرستان آوج دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی و باغداری ات که جذب سرمایه گذاری در این بخش بویژه در حوزه صنایع تبدیلی و افزایش راندمان تولید در هر هکتار و واحد دامی می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های مردم را تأمین و مرتفع کند.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد توسعه شهرستان، پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی فاقد سقف است و انتظار می‌رود مدیریت و کارکنان این مرکز از این فرصت بیشترین اهتمام را برای جلب سرمایه گذار و توسعه بخش کشاورزی داشته باشند.

علیرضایی گفت: شهرستان آوج از شهرستان‌های گندم خیز استان است و بیشترین کشت دیم استان متعلق به این شهرستان است و با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم همه سعی و تلاش مدیریت شهرستان باید صرف برنامه ریزی و فراهم کردن بسترها و زیرساخت‌های لازم جهت خرید تضمینی گندم در سال جاری شود.

در ابتدای این بازدید میرزایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته ارائه کرد.