زاهدان - فرماندار زاهدان با اشاره به اینکه سند راهبردی رونق تولید و جذب سرمایه گذاری باید تبیین شود، گفت: جهش تولید ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر مهدی نخعی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان زاهدان که با حضور مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی در محل شهرک صنعتی زاهدان واقع در جاده میرجاوه برگزار شد، اظهار داشت: برای نخستین بار جلسه شورای اداری شهرستان با رویکرد جهش تولید در محل شهرک صنعتی زاهدان برگزار شد که علت اصلی برگزاری این جلسه در این مکان، بازدید از واحدهای تولیدی و بررسی میدانی مشکلات و مزیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید و ارائه راهکارها و پیشنهاد سرمایه گذاران است.

وی افزود: علاوه بر نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید بایستی به این نکته نیز توجه کرد که جهش تولید ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

فرماندار زاهدان با اشاره به مزیت‌ها و شرایط استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زاهدان تصریح کرد: در سال جاری همه ظرفیت‌های شورای اداری شهرستان چه دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم در امر تولید دخیل هستند و چه دستگاه‌هایی که به صورت غیر مستقیم در رونق تولید نقش دارند بایستی در راستای رفع موانع و تسهیل گری در امر سرمایه گذاری و تولید فعال شود.

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان واقع در جاده میرجاوه مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۰ واحد فعال و در حال تولید هستند، بیان داشت: دو رویکرد حفظ سرمایه گذاری و اشتغال موجود و ظرفیت سازی برای سرمایه گذاری‌های جدید در دستور کار است.

نخعی گفت: با توجه به موقعیت مکانی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زاهدان و همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان و دسترسی به حدود ۳۷ درصد مردم دنیا از طریق این دو کشور می‌طلبد سند راهبردی رونق تولید و جذب سرمایه گذاری به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تبیین شود تا بتوانیم به اهداف مان در رونق وجهش تولید در شهرستان زاهدان دست پیدا کنیم.