رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم مهندسی اجرایی برای طرح های فراوان دانشگاهی موجود در مراحل آزمایشگاهی و پایلوت را نشانه ضعف ارتباط دانشگاهها با صنعت دانست .

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای هیات امنای بنیاد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نیاز جامعه به گسترش کیفی دانشگاهها و محدودیت کمک های دولت گفت: در ایران خیرین فراوانی هستند که بر اساس تعالیم اسلام و قرآن حاضرند در برآوردن نیازهای مراکز علمی و دانشگاهی از امکانات خویش هزینه نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک به گسترش کمی و کیفی علم و دانش را یک انگیزه فطری در انسانها دانست و گفت: باید احتیاجات بخش های جامعه و کشور و دانشگاهها تعریف شود تا مردم نیازها را لمس و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

وی در ادامه سخنانشان با ارائه تحلیل تاریخی از روند تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی و کمک های مردم برای تداوم و تقویت این دانشگاه گفت: ورود فرزندان به دانشگاهها مهمترین تحول در زندگی خانواده هاست و اگر مطمئن شوند که به جای تحصیل در دانشگاههای خارج کمک های آنان راه را برای ورود فرزندانشان به دانشگاه در داخل تسهیل می کند ، دریغ نمی کنند .

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود : اگر در گذشته نیاز ضروری جامعه توسعه مراکز آموزشی بود امروز نیاز عمده ایجاد کار برای انبوه فارغ التحصیلان و اجرایی کردن ابتکارات و طرح های دانشمندان و پر کردن خلاء های کشور با این دستاوردها است و بنیادهای حامی دانشگاهها باید در این جهت تلاش کنند.

وی  در بخش دیگری از سخنانشان با تجلیل از جایگاه علمی دانشگاه صنعتی شریف در کشور، گفت: باید توجه داشت که مهمترین هدف مراکز دانشگاهی در پرورش دانشجویان، آوردن مبانی تئوریک علم و فن به صحنه عمل می باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عدم مهندسی اجرایی برای طرح های فراوان دانشگاهی موجود در مراحل آزمایشگاهی و پایلوت را ضعف ارتباط دانشگاهها با صنعت و بالعکس خواند و گفت: می توان با رویکرد مثبت به اهداف تاسیس پارک های علم و فناوری، در جهت کاهش این ضعف گام برداشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حمایت از طراحان علمی و اقتصادی کشور را باعث جلوگیری از سرخوردگی دانشمندان جوان و طراح و تشویق دیگران برای ورود به این مباحث دانست و گفت: در آن صورت انبوه دانشمندان ایرانی خارج از کشور نیز که هدفی جز سربلندی ایران اسلامی ندارند، جذب مراکز علمی و صنعتی کشور می شوند.

در آغاز این دیدار  سهراب پور، رئیس دانشگاه صنعتی شریف و برخی دیگر از اعضای هیات امنای بنیاد این دانشگاه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های آتی ارائه کردند.