اردبیل- مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان اردبیل گفت: اشاعه فرهنگ رضوی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اکبر قیامی صبح دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که با حضور مسئولین کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی استان اردبیل برگزار شد عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی غنی و محتوایی مختلفی در دهه کرامت برای اشاعه فرهنگ و ترویج سبک زندگی رضوی توسط نمایندگی آستان قدس رضوی استان اردبیل برنامه ریزی شده که در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه ائمه جمعه، ائمه جماعت مساجد و مسئولین فرهنگی استان و روحانیون به مسئله ترویج سبک زندگی رضوی و اشاعه فرهنگ رضوی، عنوان کرد: با توجه به هجمه‌های دشمنان و مطرح نمودن شبهات از سوی معاندین که سعی در دلسرد کردن مردم از مسائل دینی و زیارت و نظایر اینها مخصوصاً در دوران کرونا دارند، لذا ضروری است مسئولین و صاحبان منبر و رسانه در مقابله با این تهاجمات فرهنگی به صورت بی وقفه در تلاش باشند چرا که اشاعه فرهنگ رضوی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم در جامعه خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اردبیل با تاکید بر اهمیت تلاوت قرآن و نیاز امروز بشر به این کتاب الهی، افزود: از مهمترین عناوین برنامه‌های نمایندگی آستان قدس رضوی استان در دهه کرامت می‌توان به برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان منتخب استان در راستای ترویج سبک زندگی رضوی اشاره کرد.

حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: با توجه به این‌که امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند لذا عدد هشت را به یمن احترام به آن امام رئوف به عنوان شاخصی در تجلیل‌های دهه کرامت در نظر گرفته ایم که از آن جمله می‌توان به تجلیل از ۸ چهره قرآنی در دهه کرامت اشاره کرد.

وی با قدردانی از کادر درمان و زحمات پرستاران در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، تصریح کرد: در دوران سخت کرونا افرادی که با جدیت و به صورت جهادگونه در این سنگر تلاش کردند پرستاران بودند که به منظور تجلیل از این قشر زحمتکش در دهه کرامت از هشت نفر پرستار بخش کرونا به نمایندگی از مجموعه کادر درمان استان طی مراسمی تجلیل خواهد شد.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اردبیل به عملکرد مناسب کانون‌های خادمیاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۶ کانون خادمیاری در راستای اشاعه فرهنگ و ترویج سبک زندگی رضوی فعالیت دارند که برای قدردانی از زحمات آنان ۳ کانون منتخب مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.