وزارت دفاع کره جنوبی ادعا کرد که کره‌شمالی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر، برای برگزاری رژه نظامی بزرگی آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی امروز دوشنبه ادعا کرد که کره شمالی خود را برای برگزاری رژه نظامی بزرگی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگر در ماه اکتبر آماده می‌کند.

بر اساس ادعای این رسانه، همچنین پیش بینی می شود پیونگ‌یانگ از این رویداد برای نمایش سلاح‌ های راهبردی جدید خود نیز استفاده کند.

وزارت دفاع کره جنوبی در این ادعا آورده است که ساختمان‌ های جدید در حال ساخت در میدان هوایی «میریم» ( Mirim) در پیونگ‌یانگ دیده شده که می‌ تواند نشانه‌ ای مبنی بر این باشد که کره شمالی موشک بالستیک بین‌قاره ای  (ICBM) یا موشک بالستیک زیردریایی‌پرتاب (SLBM) را در روز ۱۰ اکتبر به نمایش خواهد گذاشت.

وزارت دفاع کره جنوبی در این گزرش مدعی است: ارتش کره شمالی به فعالیت‌ها برای آمادگی به منظور جشن گرفتن ۷۵امین سالگرد تاسیس حزبش ادامه می‌دهد. تعمیرات در میدان «کیمیلسونگ» ( Kimilsung) هم دیده شده است.

گفتنی است، کره شمالی چندی پیش دفتر ارتباطات دو کشور در مرز با کره جنوبی را منفجر کرد. این اقدام کره شمالی در ادامه تنش‌های پیونگ یانگ و سئول انجام شده است.

طبق گزارش‌ها، کره شمالی دفتر ارتباطات با کره جنوبی را در شهر مرزی کائه سونگ منفجر کرده است.

در همین رابطه کره شمالی با تایید منفجر کردن دفتر هماهنگی سئول-پیونگ‌یانگ در مرز دو کره از قطع تمامی ارتباطات با کره جنوبی خبر داد.