سمنان- شهردار سمنان گفت: احیای بافت تاریخی و ارزشمند شهر که دارای عناصر ویژه‌ای برای جذب گردشگر هستند در دستور کار شهرداری و میراث فرهنگی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد ناظم رضوی ظهر سه شنبه در نشست بررسی مقدمات تشکیل کارگروه مهر و میراث فرهنگی در سمنان به میزبانی شهرداری ضمن بیان اینکه هم افزایی دستگاه‌های همسو در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند زمینه ساز تحقق توسعه پایدار گردشگری شود، بیان کرد: در صورتی که همگرایی بین دستگاه‌های خدماتی و اجرایی و فرهنگی و … در سمنان فراهم شود قطعاً می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در زمینه گردشگری باشیم.

وی افزود: اگر بتوانیم با دستگاه‌هایی از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی، فرمانداری و.. که در موضوعات مشترک رنگ و بوی میراث و گردشگری دارد، تعامل ایجاد کنیم قطعاً در زمینه معرفی برندهای مختص به سمنان، مانند انجیز، محصولات جالیزی، باغات و حتی جاذبه‌های تاریخی و دیدنی مانند باغ راه‌ها، بافت قدیمی و ارزشمند شهری، کاربردی شدن تقسیم آب و … موفق تر عمل خواهیم کرد.

شهردار سمنان با بیان اینکه جایگاه مدیریت شهری در توسعه گردشگری و همچنین حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی می‌بایست تقویت شود، تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های طبیعی برای توسعه گردشگری با توجه به وجود باغ راه‌های تاریخی در شهر سمنان یکی از کارها و زمینه‌هایی است که می‌بایست بر روی آن کار کارشناسی و ویژه کرد.

ناظم رضوی با بیان اینکه برای ایجاد توسعه پایدار در گردشگری سمنان می‌بایست تعاملات مذکور صورت گیرند، بیان داشت: یکی از فعالیت‌های مهم توسعه گردشگری که توسط شهرداری سمنان در حال پیگیری بود اجرای برنامه‌های مشترک گردشگری با شهرهای همجوار بود که تأثیر زیادی در افزایش نشاط و رونق گردشگری داشت اما این طرح در زمین شیوع کرونا معطل ماند و امیدواریم که البته با مساعد شدن شرایط حاضر دوباره پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح کارگروه مهر و میراث با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری ابلاغ شده است.

در این نشست درباره تشکیل کارگروه شهرستانی و با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شورای اسلامی شهر سمنان، فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌های این شهرستان، فعالان سازمان‌های مردم نهاد و دیگر اعضا بحث و تبادل نظر شد.