بیرجند- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: نویسندگان خراسان‌جنوبی از ابتدای سال جاری ۳۹ جلد کتاب تألیف کردند

محمود رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری برای حوزه کتاب برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم که اجرای همه آن‌ها مشروط به بهبودی وضعیت شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی و کشور است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های ما برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان است، بیان‌کرد: در صورت فراهم شدن شرایط، این نمایشگاه در مهر یا آبان ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

رمضانی ادامه‌داد: رونمایی از کتب مختلف، تجلیل از نویسندگان برگزیده خراسان‌جنوبی و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه‌های حوزه کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نویسندگان خراسان‌جنوبی ۳۹ عنوان کتاب تألیف کرده‌اند، گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف چون کودک و نوجوان، آموزشی و دانشگاهی، تاریخی و اجتماعی تألیف شده و برخی از کتاب‌ها نیز پیرامون شهرستان‌های استان چون بیرجند، قاین و فردوس است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این کتب در ۲۹ هزار و ۱۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

رمضانی با اشاره به اینکه حمایت ما از نویسندگان در قالب خرید کتاب صورت می‌گیرد، یادآور شد: هر ساله اعتبار در نظر گرفته شده برای بحث خرید کتاب در خراسان‌جنوبی حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که امکان تغییر آن نیز وجود دارد.

وی گفت: خرید کتاب نیز طبق روال معمولاً در دی ماه انجام می‌شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بهارانه کتاب در بهار ۹۹ بیان‌کرد: در این طرح ۴ هزار و ۹ کتاب خریداری شد که از این تعداد، ۳ هزار و ۷۳۲ کتاب در مرکز استان و ۳۵۸ کتاب در شهرستان‌ها به فروش رفت.

رمضانی یادآور شد: در طرح بهارانه کتاب میزان فروش کتاب در مرکز استان حدود بر ۱ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال و در سایر شهرستان‌ها، ۱۲۳ میلیون و ۴۲۲ هزار ریال بوده است.