اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مقابله با فساد چه به صورت فردی و چه سیستمی در استان ادامه دارد و با اتهام زنی در فضای حقیقی و مجازی مخالف هستیم .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز پنج شنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: اگر قوه قضائیه ورود امیدوارانه دارد و انگیزه و نشاط و اعتماد بیشتری در نظام اسلامی ایجاد شده از مجلس هم انتظارات بالا است به طوری که انتظار می‌رود در استان وفاق، همدلی و همراهی ایجاد تا مشکلات رسیدگی شود.

وی ادامه داد: مجلس و زیر مجموعه قوه مقننه و قضائیه باید منادی وحدت مردم و مسئولین باشند و نمایندگان استان اگر اقدامات تحولی دستگاه قضائی را گره گشا می‌دانند در نطق‌های پیش از دستور و جلسات از اقدامات خوب قوه قضائیه حمایت کنند.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری اظهار کرد: در اردیبهشت و خرداد ماه امسال ۵ هزار و ۵۰۰ پرونده‌های ورودی از موجودی قبل کاسته شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: برخورد با فساد چه به صورت فردی و چه سیستمی در استان ادامه دارد. با اتهام زنی در فضای حقیقی و مجازی مخالف هستیم و اگر به ما اطلاع داده شود، یک ذره کوتاه نمی آییم.

موسوی افزود: در حال حاضر دستگاه قضائی در خصوص چند نفر از مدیران در حال انجام تحقیقات و برخورد است و امیدواریم جرمی احراز نشود. اگر به نتیجه دست پیدا کنیم کسی از جایگاه خود سوء استفاده و خیانتی کرده کوتاه نمی آییم.

به گفته وی یکی از شئون مجلس نظارت بر حسن اجرای قوانین است. مقابله با آسیب‌های اجتماعی پیوست مالی دارد. بسیاری از مسائل بدون امور مالی زمین می‌ماند و نیازمند توجه نمایندگان نسبت به این موضوع هستیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: از نمایندگان انتظار می‌رود، شفافیت در پاسخگویی و مطالبات رهبری را پیگیری کنند و همچنین پیگیری طرح‌های فرهنگی و برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی به عنوان دو مطالبه از سوی مقام معظم رهبری مورد انتظار است.