سیدمحمدعلی حسینی با بیان اینکه برخی رسانه‌های غربی واقعیات ایران را تحریف می‌کنند، از مردم اروپایی و کشورهای‌ غربی خواست تا بدون توجه به تبلیغات منفی این قبیل رسانه‌ها به ایران سفر کرده و از نزدیک با واقعیات موجود جامعه ایرانی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدعلی حسینی در جریان بازدید از شبکه تلویزیونی در‌حال تاسیسpressTV با اعلام اینکه برخی رسانه‌های گروهی غرب با تبلیغات مغرضانه تعمدا سعی دارند تا ذهنیت پاک افکار عمومی جهان را مسئله‌دار ساخته و در نتیجه اطلاع صحیح آنان از واقعیات موجود پیرامون کشورمان را با مشکل مواجه سازند، از مردم این کشورها خواست تا بدون توجه به تبلیغات منفی این قبیل از رسانه ها، به ایران سفر کرده و از نزدیک با واقعیات موجود جامعه ایرانی آشنا گردند.

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه علیرغم سیاست تبلیغی مغرضانه برخی از رسانه های غربی ما در سال گذشته نزدیک به 1900 فقره درخواست عزیمت خبرنگاران خارجی به جمهوری اسلامی ایران را داشته ایم ، این امر را نشانه کذب بودن تبلیغات رسانه های غربی، امنیت، آرامش و جذابیت های خاص ایران برای آنها دانست .

وی گفت: در این مدت با روادید 177 نفر خبرنگار از آمریکا، 136 نفر از فرانسه، 81 نفر از آلمان، 70 نفر از انگلیس و 64 نفر از ایتالیا موافقت به عمل آمد که بیانگر اهمیت قابل توجه کشورمان برای خبرنگاران خارجی از جمله خبرنگاران این 5 کشور غربی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاع از مواضع سیاسی، پیشرفت های اقتصادی، علمی، فنی، آشنایی با فرهنگ غنی، آداب و رسوم ایرانیان، تنوع فرهنگی، نژادی، قومی و زیبایی های زیست محیطی، مناظر بدیع و زیبای طبیعی و روحیه مهیمان نوازی مردم کشورمان را مهمترین علل درخواست های عزیمت به ایران از سوی دست اندرکاران رسانه ای اعلام کرد.

سید محمد علی حسینی افزود: علیرغم این همه علاقه نزد ارباب رسانه ها، متاسفانه برخی از رسانه های غربی که عمدتا به محافل صهیونیستی وابسته هستند و برخی از عناصر مغرض و تشکیلات و مراکزی چون هالیوود که در خدمت اهداف خاص قرار دارند، همواره سعی کرده اند تا با انتشار اخبار و اطلاعات غیر موثق، بزرگ نمایی برخی مشکلات، تحریف وقایع و تاریخ و بر عکس جلوه دادن واقعیات جامعه ایرانی، ایران متمدن و با سابقه تاریخی و فرهنگی عمیق و درخشان را آنگونه که هست به جهانیان معرفی نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پیام جمهوری اسلامی دوستی، محبت، عدالت و برابری با ملل مختلف جهان بدون توجه به رنگ و نژاد و آئین ودین و مذهب آنها بوده و ما همواره بر دوستی با ملل مختلف تاکید ورزیده ایم.

سیدمحمد علی حسینی افزود: ما مردم این کشورها را به معرفت و شناخت آگاهانه نسبت به اغراض سیاسی و تبلیغاتی ناشی از آن جلب می نمائیم و از آنها دعوت می کنیم تا در قالب تورهای سیاحتی به کشورمان سفر کرده وجمهوری اسلامی ایران را آنگونه که هست از نزدیک دیده و مشاهدات خود را به هم میهمانان خود منتقل نمایند.