وزیرخارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که آمریکا و اروپا باید در برابر تهدیدات ایران تلاش بیشتری دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که آمریکا و اروپا باید در برابر تهدیدات ایران تلاش بیشتری دنبال کنند.

در این ارتباط، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که همه کشورها باید برای تمدید تسلیحات تسلیحاتی علیه ایران همکاری کنند و هر کشوری که عاشق آزادی باشد باید از ما پیشتیبانی کند، زیرا فرصت و یک سازوکار قانونی برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران وجود دارد.

به ادعای پمپئو، تمدید تحریم ایران نه تنها برای امنیت ایالات متحده بلکه برای امنیت اروپا نیز ضروری است.

پمپئو همچنین گفت که اروپا باید یک استدلال قانع کننده درباره عدم حمایت از گسترش تحریم تسلیحاتی ایران داشته باشند، چون من نمی توانم تصور کنم که اسلوونی، آلمان یا یونان یا هر کشور اروپایی دیگر، اجازه دهند ایرانی ها از این فرصت برای دستیابی به اسلحه استفاده کنند.

افزون بر ادعاهای واهی پمپئو، وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور یک بیانیه مدعی شد که به دلیل اعمال تحریمهای گسترده از سوی آمریکا، ایران تحت فشار قرار دارد و اینکه «حمایت مالی جمهوری اسلامی از گروههایی همچون حزب الله در لبنان و حماس به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است».

وزارت خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه مدعی می شود که ایران همچنان به حمایت از حملات سایبری علیه دولتهای خارجی و بخش خصوصی ادامه می دهد.

در این گزارش، دولت آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به اجرای عملیاتهای تروریستی در بخشهای مختلف جهان از جمله آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا، خاورمیانه، آسیا و آفریقا در سال ۲۰۱۹ متهم می کند.

لازم به ذکر است که تنش در روابط تهران و واشنگتن اوایل سال میلادی جاری و در پی عملیات متجاوزانه ارتش آمریکا در عراق که به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهانش انجامید، به اوج خود رسید.