منوچهر متکی، الجزایر و ایران را دو کشور مهم و تاثیر گذار توصیف کرد و گفت: در سفر به این کشور، علاوه بر مسائل دو جانبه، در خصوص آخرین تحولات خاورمیانه و جهان اسلام با مقامات این کشور رایزنی می کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به الجزایر، منوچهر متکی پس از ورود به الجزیره اظهار داشت: به منظور بررسی راههای گسترش مناسبات و همکاری در زمینه های سیاسی اقتصادی به الجزایر آمده ام.

وی گفت: هر دو کشور در دو منطقه بسیار مهم وحساس قرار گرفته اند بنابراین تداوم مشورت ها و رایزنی ها بین دو کشور درباره آخرین تحولات در این دو منطقه همواره در دستورکار مسئولان دو کشور قرار دارد.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: دیپلماسی قوی الجزایر در حوزه منطقه ای و بین المللی با توجه به مسائل مهم جهان اسلام مانند عراق، فلسطین ، لبنان و افغانستان ایجاب می کند برادران الجزایری را در جریان آخرین تحولات قرار دهم و تبادل نظر داشته باشیم.

وی اظهار داشت: خوشحالم این سفر را درزمانی انجام دادم که تحت رهبری مسئولان عالیرتبه الجزایر مردم عزیز این کشور در اقدامی دموکراتیک انتخابات مهمی را برگزار کردند و بار دیگر بر بطلان راه های نادرست صحه گذاشتند و آن را رد کردند و دموکراسی مطالبه آمیز را بهترین راه برای توسعه کشور خود می دانند و من به ملت و دولت الجزایر این رویداد مهم را تبریک می‌گویم.

به گزارش خبرنگار مهر، مذاکرات رسمی وزیران خارجه ایران و الجزایر تا دقایقی دیگر آغاز می شود.