دامغان- امام جمعه دیباج با بیان اینکه مردم مطالبه جدی برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلال گران بازار را دارند، گفت: قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی جدیت به خرج دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قریب بلوک در خطبه‌های نمازجمعه این هفته دیباج به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر، ضمن اشاره به هفته قوه قضائیه بیان کرد: دستگاه قضائی به عنوان نماد برقراری عدل در جامعه است و عدالت‌گستری به مثابه شعار هر حکومت در بستر اقدامات این قوه بروز و ظهور می‌کند.

وی با بیان اینکه عدل اساس و بقای حکومت در جامعه است، افزود: از قوه قضائیه می‌خواهیم تا راهی که در راستای مقابله با مفسدان اقتصادی آغاز کرده‌اند، با صلابت و جدیت ادامه دهند زیرا اجرای عدالت و قطع دست مفسدان، مهمترین مطالبه مردم است.

امام جمعه دیباج در ادامه، نمازجمعه را بزرگترین پایگاه همدلی هر منطقه دانست و تصریح کرد: نمازجمعه دارای آثار تربیتی و اجتماعی است و از سوی دیگر صفوف این نماز باعث تقویت روحیه برادری و اخوت در جامعه می‌شود.

قریب بلوک با بیان اینکه یکی از خصوصیت‌های نماز جمعه زدودن کینه و اختلاف در سطح جامعه است، بیان داشت: در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران، نماز جمعه خار چشم دشمنان بوده و هر روز به دنبال ضربه زدن به این پایگاه عبادی و سیاسی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قریب بلوک با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه جدید شهر دیباج منصوب و طی آئینی با حضور مسئولان به مردم این معرفی شد. این نخستین خطبه نماز جمعه وی بود.