محلات- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جدی ترین معضل پیش رو دانشگاه علوم پزشکی اراک کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت است که باید رفع این مشکل مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان روز شنبه در حاشیه نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی در محلات اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با مشکلات زیر ساختی مواجه است که برای حل سریع‌تر آن نیازمند حمایت مجمع نمایندگان استان است.

وی با بیان این که جدی ترین معضل پیش رو دانشگاه کمبود نیروی انسانی است، گفت: با توجه به اینکه ۸۶۶ نیرو در حوزه سلامت استان مرکزی بازنشسته و از کارافتاده شدند و فرد جایگزینی برای آن‌ها نیامده است. و اکثر مجوزها شرکتی هستند و خارج از بند (و) حقوق آن‌ها پرداخت شده این مساله فشار مالی زیادی به دانشگاه وارد می‌سازد و نیروهای تخصصی جبران نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: کمبود منابع مالی برای جبران این هزینه‌ها است و کمبود نیروهای تخصصی به خصوص در شهرستان‌های کم‌برخوردار از دیگر مشکلات است و در شهرستان‌هایی مثل کمیجان و خنداب باید انگیزه‌های لازم برای انجام این کار ایجاد شود.

جمالیان تکمیل پروژه‌های عمرانی استان به خصوص بیمارستان حضرت ولیعصر را مهم برشمرد و افزود: امیدواریم با کمک و حمایت مجمع نمایندگان استان این مشکلات برطرف شوند.